[Gelistirici] devel -> contrib

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
29 Nis 2007 Paz 23:01:19 EEST

29 Nis 2007 Paz tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Artık contrib derlendiğine ve aktif olarak kullanıldığına göre, devel ve
> hatta 2007'de bulunan bir takım paketleri taaaa ilk zamanlardaki depo
> politikamızda bahsi geçen "depoda bir işi yapan bir uygulama olmalı"
> mantığı ile yakın zamanda değil ama gelecekte contrib deposuna taşımak
> istiyorum.
>
> Ne gibi paketler derseniz örneğin dağıtımda kopete varken gaim ve amsn'in
> yeri contrib olmalı v.s diye düşünüyorum (hemen atlamayınız lütfen sen
> kullanmıyorsun diye kimse kullanmıyor sanma diye).

> [...]

Meren ile bir seri kopete konuşması yaptık farklı bir öneri ile geldi, bir
anda bana da mantıklı geldi, kendisi şöyle (yazmaya üşendi paşam o yüzden ben
yazıyorum :P).

- 2007 devel deposunun alt kümesi, bir seri paket sadece birinde olsa da bu
gerçek değişmiyor.

- contrib 2007 deposuna add-on depo, paket tekrarlamıyor/tekrarlamıyacak ve
2007 deposu kuralları ile işliyor (API/ABI bozmak yok v.s)

- devel deposu 2008'e doğru yol alıyor ve 2007 ile ABI/API uyumsuz, yüzlerce
yeni paketi/özelliği var.

Bu senaryoya göre Gebze'deki toplantı da da konuştuğumuz 2008 çıkınca contrib
napacak sorusu halen çözülmüyor. Bir çözüm contrib'in de kendi içinde
devel/2007 v.s diye branchlanması fakat bu çözüm kimseye birşey
kazandırmıyor.

Meren şunu öneriyor (Çağlar'dan not: şu an destekliyorum, fakat her an asena
gibi kıvırabilirim),

- Ichigo Naruto'yu döver.

- Tüm paketleri devel altında birleştirelim. Devel kocaman bir kara delik
olsun.

- 2008 branchlanacağı zaman bu devel deposunun bir kısmı 2008, bir kısmı yeni
contrib olsun. Böylece contrib-devel branchı ihtiyacı ortadan kalkar, contrib
deposunun 2008 ile uyumunu bir gecede sağlayamayacağımıza göre contrib deposu
da devel ile gelişmeye devam eder.

- Ben haskell/Barış erlang öğrenecem diye uğraşıyoruz, biz de şaşırdık.

- devel deposundan seçtiğimiz bir seri paketi 2008, başka bir seri paketi
contrib diye ayırırız, hatta o gün geldiğinde ali/veli depoları açmamız
gerekirse bunları ayrı depolar olarak değil, ayrı branchlar olarak yaparız
daha hoş olur.

- Çağlar harika fotoğraf çekiyor, yalvarıyorum ama yanına çırak diye beni
almıyor.

diyor.

Yorumlar?
--