[Gelistirici] [paketler-commits] r23500 - devel/programming/tools/gcc-snapshot

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
22 Nis 2007 Paz 21:26:01 EEST

22 Nis 2007 Paz tarihinde, Ismail Dönmez şunları yazmıştı:
> Şimdi bir paketin iki versiyonu olmasın çok güzel olmuş ama imkansız olmuş
> biraz, gcc4'e geçtiğimizde gcc4 ile derlenmeyen (qemu mesela) paketler için
> bile gcc3.4 paketi gerekecek.

qemu gcc4 yamaları listelerde dolaşır durumda, biz gcc4'e geçene kadar böyle
bir sorunun ortada olmayacağını düşünüyorum, en azından kvm user-space
yanında modifiye edilmiş qemu taşıyor ve kendileri gcc4 ile derleniyor :)

> emacs,emacs-cvs ya da gcc , gcc-snapshot paketleri tam olarak birbirlerini
> duplicate etmiyor. gcc-snapshot core2duo destekliyor gcc desteklemiyor,
> emacs-cvs Xft kullanıyor emacs kullanmıyor gibi.
>
> Şahsi fikrim bu tür özel paketlerin duplicate gibi görünse de devel'de
> durması bir problem yaratmaz.

Bir source-based dağıtım olmadığımıza göre bu kararları biz vermek
durumundayız. Bir tanesini (core2duo destekleyen gcc ve XFT kullanan emacs
pardus kullanıcısını mutlu eder gibi) seçip onu kullanmak gerekiyor. Bir
dağıtım olarak çözmemiz gereken problemler bunlar zaten, yoksa her olası
paketin olası versiyonunu depolarımızda barındırmamalıyız.

Bu kararı çok uzun zaman önce vermiştik ve zaten aynı işi yapan uygulamadan
sadece bir tane olacak kararımızı daha önce çiğnedik (kopete varken gaim
mesela ne yaparsa yapsın depoya asla girmemeliydi) bir de bunu şimdi revize
etme ihtiyacı içinde _en azından ben_ değilim :).

Bunun dışında aynı paketin farklı versiyonları/özellikleri için 2 tane daha
depomuz var, o paketin/paketlerin devel'e girmesi 2 gün sonra 2008 için aday
olması demek fakat bu paketlerden sadece biri 2008 için aday olmalı.

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/