[Gelistirici] Fw: kullanma kılavuzu

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
12 Nis 2007 Per 19:16:58 EEST

10 Nis 2007 Sal tarihinde, selim ok şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Bence bu konu çok önemli. Destek konusunda elimizden geleni yapsak bile
> yeterli kaynak oluşmuş değil, birçok yardım talebi birbirlerinin
> tekrarından oluşuyor. Öte yandan birçok kullanıcı daha nereden yardım
> isteyeceğini bile bilmiyor.

Çok haklısınız. Pardus 1.0 öncesi ve sırasında benimsediğimiz "Kılavuzu da
geliştiriciler yazsın" yaklaşımı yerine uzunca bir süredir bu işi profesyonel
ellere bırakma ve fakat yakından (=geliştiriciler eliyle) izleme ve
yönlendirme planını tasarlıyorduk. Doruk'un mesajı sayesinde tanıdık-bildik
vasıtasıyla yürütmeye çalıştığımız teknik yazar konusu alenileşti ve
güncelleşti. Bu da kılavuz konusunun güncelleşmesini sağladı.

> [...]
> neyse kullanıcıyı bilgilendirecek gerektiğinde yönlendirecek bir klavuza
> ihtiyacımız var.
>
> Önemli konu başlıkları ve bunlara ait alt başlıklar için pardus-wiki
> altında bir sayfa açılabilir. Öncelikle bu başlıklar herkesin katılımı ve
> fikri ile düzenlenir, ardından içerik oluşturma safhası başlar, bu şekilde
> hem iş yükü paylaşılır hemde zaman baskısı ortadan kalkar. Güncelliğini
> koruyan bilgiler eski kullanım kılavuzundan alınıp oraya konulabilir.
> (Yanlış hatırlamıyorsam öyle bir kılavuzumuz vardı :)

Bu fikirler son derece yerinde olmakla birlikte zaman baskısı zaten uzun
süredir üzerimizde. Biz fazla umursamaz (=öncelik veremez) bir havadaydık, o
başka :-P Bu nedenle hızlı (<>kirli) çözümlere yöneleceğiz. Tam ne olduğunu
şu anda kafamızda oluşturamadık, ama teknik yazar arayışına çözüm bulunca bu
da ortaya çıkacak.

Sanırım Linux Şenliği'nde, yani Mayıs başında bu konuda ilginç haberler
verebileceğiz sizlere...

> Bu işin wiki içinde yapılması güncelliğin korunması adına da avantaj
> sağlar. Hazırlanan belgelerin kamuya açık olması düzenleme ve ekleme
> açısından önemli. Bu pdf gibi formatlarla dağıtılan kılavuzlardan uzak
> durulması taraftarıyım.

Benim düşüncem zaten gecikmiş bu konuyu biraz daha geciktirmek, Pardus 1.0
kılavuzu yerine Pardus 2007.2 kılavuzunu wiki'deki kılavuzun temeli olarak
kullanmak. Bu sayede hem yapılacak değişiklikleri azaltmış ve
sistemselleştirmiş, hem de teknik yazarımız eliyle bir editöryel politika
oturtmuş oluruz.

İyi çalışmalar,

--
Erkan Tekman