[Gelistirici] Selamlar, Öneriler fikirler sorular :) Nescafe 3 u bir arada.

Barış Metin baris at pardus.org.tr
5 Nis 2007 Per 00:51:39 EEST

Taylan <darkelf at olympos.org>:
> Selamlar,

Selam,

>  Feedback animasyonundan gireyim. Bazılarınız farketmiştir Taskbar da bir
> program açılırken feedback animasyonu başlar bu standart kde de oldukça
> çirkin bir kumsaati dir :) (Evet çirkin anti-aliasing den bir haber bir kum
> saati sanırım pixel pixel cizilmiş zamanında (10 sene evvel)) İsmail in
> biraz başını ağrıtarak bu animasyonu değiştirdim . Eski hali ve yeni hali
> ektedir. feedback_old.png eski halidir. feedback_new.png de değişiklik
> yaptığım hali. rep_feedback.tar.gz içerisindede değiştirdiğim png leri
> bulabilirsiniz.

Bu güzel bir öneri. Sanırım bu değişikliği yapmamızda bir sakınca yoktur.

> Gelelim network manager ın ethernet ikonuna bazılarınız dikkatini çekmiştir
> belki ethernet connection ikonunun büyük hali oldukca anlaşılır ve hoş
> duruyor. Ama :) gelelim amasına 128x128 den 21x21 e dusunce bu ikon monitor
> gorüntüsü cözünürlüğünü kaybediyor ve göz önüne kablo ile monitör resminin
> perspektif hatası çıkıyor. Doğrusu ilk pardusu kurduğumda bir 2 dakika
> acaba bu ne resmi diye düşündüm :) Tabiki bunla da birazıcık oynadım :)
> netonline_old.png de eski hali netonline_new.png de yeni halini
> görebilirsiniz. Ikonların dosyasi ise networkicons.tar.gz .

Diğerlerinin de söylediği gibi bu simge Tulliana için hazırlanmış bir simge ve
Umut'un onayından geçmesi gerekiyor :).

> Bir başka sorumda şu KDE roadmap açıklandı biliyorsunuz ve KDE 4 un gelmesi
> 8 ay sanırım. Bu süreç sonrasındada direk KDE 4 e geçilebileceğini ben
> doğrusu (tecrübelerime dayanarak (çok varya sankim);P) sanmıyorum. En az 3

Bu konuda daha önce yazmıştım. Büyük ihtimal ile daha önce paketlerimizi hazır
edecek olsak bile KDE 4.1'den önce geçişi yapmak istemeyebiliriz.

> 4 ay daha oturması sürecektir. Bu süreç zarfında KDE 3.5.6 ya biz kendimiz
> eklemelerde bulunacakmıyız . ? Optimization gibi. KDE deki IO Sorununa
> değinmiştim bazı arkadaşlara zorla okutsam da merak edenler
> http://www.xeptor.gen.tr/wiki/doku.php?id=darkelf_blog:start adresinden
> aptal kde adlı başlığı okuyabilirler (Bana göre hız problemi compiler
> sorunlarından oluşmuyor)

Yazıyı okudum, haklısın. Bir de KMenu'nün menu'deki her eleman için simgeleri
nasıl bulduğuna bir bak istersen, orası tam şenlik ;). Her neyse, bahsettiğin
çözüm (KMenu öneğinde olduğu gibi) her durumda işe yaramayacak maalesef. Bu
yüzden KDE4 için bu konuda bazı iyileştirmeler düşünülüyor. Mandrake'nin icon
caching çözümü vardı fakat fazla rabet görmedi. KDE performance listesinde
konuyu tartışabilirsin sanırım...

> Eğer bu tarz optimizationlar yapılacaksa bunlarda roadmap e eklenecekmi
> yada staj konusu gibi yada baska bir sekilde insanlara dağıtılacakmı.?

Evet, bu tarz iyileştirmeleri yapabiliriz. Fakat şimdilik bunları Pardus yol
haritasına koymak bizim için mümkün olmayacaktır. İş yükü içerisinde bunlara
gerekli özeni gösteremeyiz. Yine de fikirlerini Pardus Wiki'de
olgunlaştırarak bir proje başlatabilirsin ve KDE'ye eklenmesi için de
elimizden geleni yaparız.

> Buraya kadar sıkılmadan okuduysanız tebrik ettim :)

Okuduk, teşekkür ederiz :).

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin