[Gelistirici] [paketler-commits] Uzun subject

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
30 Eyl 2006 Cmt 15:19:43 EEST

30 Eylül 2006 Cumartesi 14:33 tarihinde, Ekin Meroglu şunları yazmıştı:

(thread'i paketler-commits'ten geliştirici listesine taşıyorum)

> Bir de aklıma takılan şöyle bir sorun var : Şu andaki yöntemimizde summary
> ve desc çevirileri birbirinden bağımsız gibi görünüyor :

Benim görüşüm, çeviri yapmamak, programın ne olduğuna bakıp, o dilde bir
açıklama yazmaktan yana. Birebir çeviri yapmaya çalışınca, hedef dilde rahat
okunamayan, kulağa ters gelen ifadeler ortaya çıkıyor. Diğer dillerdeki
açıklamalardan fikir alınabilir ama.

Bir de, İngilizce açıklamalarda çok sorun var. Gentoo ebuild'lerinden yada
freshmeat'ten alınan açıklamalarda programın ne iş yaptığı hakkında düzgün
bilgi yok. Özellikle "X is a well known Y clone" tadında açıklamaları bir
şekilde düzeltmek gerekiyor.