[Gelistirici] Xorg isimlendirme hatta jenerik hale sokma

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
28 Eyl 2006 Per 23:14:03 EEST

Selamlar;

Playground'daki Xorg'u merge etmeden önce karar vermemiz gereken 2 konu var,
bugün Faik, Ekin ve Onur ile biraz konuştuk, yorumlarımız/önerilerimiz şöyle;

1. İlk sorun xorg paketinin artık bir paket değil component olmasından ve
pisi'nin component olarak xorg'u kurduğunda ortaya çıkan çakışmaları
çözememesinde ortaya çıkıyor. Dep. ağacındaki ilk paketten son pakete kadar
her pakette şu anki monolithic xorg ile çakışan dosyalar mevcut.

Burada birkaç farklı fikrimiz var, adınıza yanlış yazdıysam düzeltiniz lütfen.

* Faik bu iş sadece bir kere yapılacak Pisi'de gerekli olmayan bir özellik
eklemesi durumuna gerek yok diyor,

* Buna bende katılmaya başladım :), playground'da xorg bileşenindeki tüm
paketlere xorg paketine Conflict yazıp, xorg'a depend eden paketleri
xorg-server paketine depend eder hale getirmeyi aklıma uygun buluyorum.

* Onur xorg-server paketinin adı xorg olsun, kullanıcı --bypass-safety ile
xorg'u sisteminden önce kaldırsın sonra yeni xorg'u kursun bu nasılsa alpha
diyor.

* Ekin bu alpha illa pisi up ile güncellemek gerekmeyebilir, mesela ekstra bir
betiklede bu iş yapılabilir diyor.

2. İkinci sorun olmayan sorunumuz ise bu ilk sorunu konuşurken ortaya çıktı,
hali hazırda her dökümanda x'i başlatmak için "service kdebase start/stop
v.s" geçiyor fakat ilerde birgün atıyorum xfce, gnome hede hödö geldiğinde
sistemde kaç tane desktop env. varsa o kadar fazla servis olmaya başlayacak.

* Ekin ile ben kdebase servisini xorg-server paketine taşıyalım, kdebase ile
System.Service bacağına değil başka bir bacağa bir betik provide edilsin ve
xorg servis betiği mesela bir config dosyasından hangi dm'i kullanacağını
okusun ve o çomar bacağını çağırsın, böylece her yerde x açmak/kapatmak için
vm'den/dm'den bağımsız service xorg start/stop v.s kullanabiliriz diyoruz.

* Onursan ise şu an sadece kdebase var, ortada başka dm yok, sorun olmayan
sorunu çözmeye gerek yok ilerde gnome gelirse gnome diye bir servis, xfce
gelirse xfce diye bir servis olur diyor.

Xorg'u merge etmeden önce ilk soruna ve sorun olmayan 2. öneriye cevap bulmam
gerekiyor, yorumlar/fikirler/v.s v.s?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>