[Gelistirici] Yeni bir dili Pardus'a eklerken

Görkem Çetin gorkem at pardus.org.tr
18 Eyl 2006 Pzt 09:27:36 EEST

A. Murat Eren wrote On 13-09-2006 05:50:

>  Bu arada bununla kimse ilgilenmesin.. "Po dosyaları aha burada olacaklar"
> dendiği an siteye entegre edeceğim. Top Görkem'de.

Merhaba

Po dosyalarının bir listesi burada olmalı:

http://www.pardus.org.tr/eng/projeler/translation/starting-translation.html

Yapılması gerekenleri yeniden özetleyeyim, karışıklık çıkmaması için:

1. İhtiyacımız, pspec.xml dosyalarındaki summary/description
kısımlarının her dil yöneticisinin (fr,it,..) kolayca düzenleyebilmesine
imkan vermek.
2. Bunun için pspec.xml dosyasından po dosyasına dönüşüm yapmak ve
bunların bir depoya aktarılmasını sağlamak gerekiyor.
3. Aynı işlemin tersi de lazım - po dosyasını düzenleyecek kişi, yaptığı
düzenlemeleri (atıyorum) 1 gün sonra pspec.xml'de görebilmeli.
4. Bu arada, "fuzzy" yönetimini de yapabilmeliyiz. İngilizce
summary/description değiştirildiğinde, bu (örneğin) karşılık gelen po
dosyasının italyancasına da aktarılabilmeli.
5. Her programın (thunderbird, firefox vb) pspec.xml dosyalarına
karşılık gelen ayrı ayrı po dosyalarının olması yerine tek bir büyük po
dosyası olması (pspecs-nl.po, pspecs-it.po, ...) sanırım işleri
kolaylaştırır, tabi bu senin kararın... :-)
6. Yukarıdaki işlemlerin otomatikleştirilmesinin ardından gerekli
istatistiklerin çıkartılması gerekiyor. İstatistiklere sadece pspec.xml
değil,
http://www.pardus.org.tr/eng/projeler/translation/starting-translation.html
adresindeki po dosyaları da girmeli. Tablonun sol kısmında diller, üst
kısmında ise sırasıyla (atıyorum) yali, pspec, feedback, tasma, .....
sütunları olabilir.

İstersen detaylı bir gereksinim analizi için IRC/Jabber konuşması da
yapabiliriz, bu şekilde aklımdakileri daha net yazarım.

İyi çalışmalar
Görkem