[Gelistirici] playground altındaki libglade2 comar kısmı sizce nasıl olmalı?

fethi fethi at linux-sevenler.org
10 Eyl 2006 Paz 12:54:51 EEST

9 Eylül 2006 Cumartesi 23:28 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> [...]
> mu diye araştırma yapmamızı beklemiyorsun değil mi? Eğer doğru mu değil mi
> diye öğrenmek istiyorsan daha öncede yazdığım gibi Gentoo/SUSE ne yapıyor
> diye bak, neden yapıyoru anla yada atıyorum GNOME listlerine sor ne bileyim
> google'da ara.
>
> Ama bu uygulama derlenirken şöyle dedi, bu böyle yaptıyı çözmek paket
> geliştiricisinin işi (eğer dağıtımı ilgilendiren bir hata yoksa, mesela db1
> sorunu gibi), yok bunları çözemiyorsan veya çözmek istemiyorsan o paketleri
> paketleme onlar yerine içinden çıkabildiğin paketlere bak lütfen.
Merhaba

Aslında gönderdiğim e-postaların bazıları paket üzerinde ne yaptığımı anlatmak
amacı ile gönderiyorum.Bu e-posta da ise bir kaç dakika önce gönderdiğim
libglade2 commit mesajında ki açıklama kısmının aynısı, belki görünmemiş
olabileceğini düşündüm ve e-posta ile tekrar göndereyim dedim.Bilmiyorum
iyimi ettim kötümü.
Şimdi bir daha baktığımda mesajın çok da anlaşılır olmadığını gördüm.Ama Gnome
paketlerini bitirebilmek için önemli işlerim haricinde  inanın sabah akşam
uğraşıyorum.Keşke bir geliştiricide bu paketleri hataları yada çalışıp
çalışmadığına bir denese ve hatta varsa eksikliklerini giderse.

Ayrıca gnome e-posta listesini takip edenler varsa oradaki mesajlarımı da
görebilirler.Hatta hatırlıyorumda biri o e-posta listesinde bana başka bir
dağıtım kullanmamı önermişti :o)

Tabi şimdi söz konusu olan mesaj hakkında daha açıklayıcı olmaya
çalışayım.libglade2 paketini güncellerken Gentoo ebuild paketlerinde comar'da
yapabileceğim kısımları nasıl yaptıklarına baktım.Ve aşağıdaki şekilde
olduğunu gördüm
pkg_postinst() {
	echo ">>> Updating XML catalog"
	/usr/bin/xmlcatalog --noout --add "system" \
		"http://glade.gnome.org/glade-2.0.dtd" \
		/usr/share/xml/libglade/glade-2.0.dtd /etc/xml/catalog
	gnome2_pkg_postinst
}

pkg_postrm() {
	echo ">>> removing entries from the XML catalog"
	/usr/bin/xmlcatalog --noout --del \
		/usr/share/xml/libglade/glade-2.0.dtd /etc/xml/catalog
bu arada http://glade.gnome.org/glade-2.0.dtd dosyası zaten  aynı boyutta
tar.bz2 dosyasında var.
bende sadece

/usr/bin/xmlcatalog --noout --add "system" \
		"http://glade.gnome.org/glade-2.0.dtd" \
		/usr/share/xml/libglade/glade-2.0.dtd /etc/xml/catalog

kısmını comarda xmlcatalog betiğini çalıştırarak yapamayınca install-catalog
la yapmayı denedim

os.system("/usr/bin/install-catalog --add \
                /etc/xml/catalog /usr/share/xml/libglade/glade-2.0.dtd")

ancak doğru mu yaptım pek emin değilim.

Suse Debian veya daha başka dağıtımlarda nasıl yapıldığına bakabileceğim
bağlantıları varsa verebilir misiniz?

Kolay gelsin.