[Gelistirici] sistem yetki grupları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Eyl 2006 Cmt 18:53:11 EEST

> Bu grup 1. maddeye takılıyor bence. Bir kere izinleri hatalı
> paketlenmiş oyun paketlerinin çalışmasına engel olamayacak.

 Bu güvenlik endişeleri yetki politikası kapsamındaki "her şey için"
geçerli :)

> İkincisi her türlü oyunun flash versiyonu var nerdeyse, bunları zaten
> seçimli olarak ayırmak mümkün değil. Üçüncüsü mesela python ile
> yazılmış bir oyunu basitçe çekip direk çalıştırmasına nasıl engel
> olacaksın.

 Flash oyunlarıyla Flightgear'ı, Warsow'u aynı kefeye koyamayız. Adamın
kendi home dizininde yaptığı şeylere de karışamayız zaten.

> [...]
> gibi bir dizine bu gruba yazma hakkı verip, oyunların sistemdeki
> kullanıcılar arasında ortak skor tablosu tutabilmesi falan
> sağlanabilir. Debian kullanırken gnome mahjong'un ve minesweeper'ın
> bunu yaptığını hatırlıyorum. Böylece bilgisayarda herkes kendi
> hesabında oynadığında ailecek yarışabiliyorsun high score için :)
>
> Haa, bu özelliği hâlâ kullanıyorlar mı, kaç oyun kullanıyor hiç bir
> bilgim yok. Oyun çalıştıramaz yerine böyle ortak skor tutabilir gibi
> bişeye çevirebiliriz belki? Gene users'a direk vermemek iyi olur
> sanırım, kolayca cheat yapılabilir bişi bu :)

 Bazı puzzle oyunlarında bunu yapıyorlar. Yeni ağırabi oyunlarda böyle
bir şey yok tabi ki, genelde internette tutuluyor. Highscore dışında
ayarlar da ortak saklanıyor bazı oyunlarda. Ama oyunlar pek güzel
yazılmıyor. Aynı anda birden fazla kişinin erişimi vs. gibi durumlarda
pek becerikli değiller, bu yüzden güvenilir bulmuyorum. Uğraştığımıza
değmez. Taa njam paketlenirken di galiba bu yaklaşımı kullanmama kararı
verilmişti, o zamandan beri öyle paketliyoruz. Öyle kalsın derim.

> Kısacası emin değilim bu gruptan ama faydasız gibi geliyor.

 Ben de "emin değilim" demiştim, fikir olarak ortaya koymuştum.
Başka kimse oyunları ayıralım demediğine göre ayırmayalım, benim
için fark etmez. Paket bazında yönetilebiliyor olması yeterli
diyebiliriz.