[Gelistirici] sistem yetki grupları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
2 Eyl 2006 Cmt 17:21:51 EEST

Cumartesi 02 Eylül 2006 14:09 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:

>  Bulunduğu kurumda kullanıcının oyun oynamasını istemeyen bir admin (ya
> da bunu belli zaman aralıklarıyla kısıtlamak isteyen biri) için bir kaç
> tıklama ile bunu denetlemek bulunmaz nimet.

Bunu kurumsal düşünmeyelim sadece. İşyerlerinde oyun paketleri hiç yüklenmez
zaten büyük olasılıkla.

Bu grup 1. maddeye takılıyor bence. Bir kere izinleri hatalı paketlenmiş oyun
paketlerinin çalışmasına engel olamayacak. İkincisi her türlü oyunun flash
versiyonu var nerdeyse, bunları zaten seçimli olarak ayırmak mümkün değil.
Üçüncüsü mesela python ile yazılmış bir oyunu basitçe çekip direk
çalıştırmasına nasıl engel olacaksın.

Öte yandan bu grubun şöyle bir kullanımı da vardı, /var/games falan gibi bir
dizine bu gruba yazma hakkı verip, oyunların sistemdeki kullanıcılar arasında
ortak skor tablosu tutabilmesi falan sağlanabilir. Debian kullanırken gnome
mahjong'un ve minesweeper'ın bunu yaptığını hatırlıyorum. Böylece
bilgisayarda herkes kendi hesabında oynadığında ailecek yarışabiliyorsun high
score için :)

Haa, bu özelliği hâlâ kullanıyorlar mı, kaç oyun kullanıyor hiç bir bilgim
yok. Oyun çalıştıramaz yerine böyle ortak skor tutabilir gibi bişeye
çevirebiliriz belki? Gene users'a direk vermemek iyi olur sanırım, kolayca
cheat yapılabilir bişi bu :)

Kısacası emin değilim bu gruptan ama faydasız gibi geliyor.