[Gelistirici] package-manager paketi öncesi test ihtiyacı

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
29 Eki 2006 Paz 00:43:16 EEST

28 Eki 2006 Cts 20:58 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Geliştiricilerden package-manager paketi çıkarmadan önce kurulum, kaldırma,
> güncelleme ve iptal tuşu testi yapmak isteyen olursa çok sevinirim. Paket
> çıktıktan sonra çok belirgin bir hata ile karşılaşmak hiç hoş olmuyor.
>
> Sadece bir kere kurulum, kaldırma ve ya herhangi bir paket güncelleme
> yapmanız yeterli. Çağlar'ın makinasında kurulum her seferinde bir sinyal
> hatası ile sonuçlanıyor. Ben de böyle bir şey olmuyor. Tekrarlayamadım da.
> Bir bunu görmek istiyorum.
>
> Bir de iptal tuşu'nun denenmesi iyi olur. Ben de %98.99 civarında sorun
> [...]

Selam

Fatih'in dediği gibi eğer svn deposu ilk depoysa sorun oluyor. Aksi takdirde
sorun yok; ama alttakiler olsa hoş olmaz mı?

***Sepeti göster dediğimde "kurulmak üzere seçilmiş paketler"in toplam boyutu
gözükmüyor; ama seçili paketleri kurmak için gerekli depenlerin toplam boyutu
gözüküyor.  "Kurulmak üzere seçilmiş paketler"in de toplam boyutu gözükse?

***Paketleri kurarken tek paket seçsekte seçmesekte "Paket(ler) yükleniyor"
diyor. Bu bir hata değil ama bence, tek paket mi yoksa birden fazla paket mi
seçildiğini tespit etmek ve ona göre paket veya paketler kuruluyor demek daha
güzel olur diye düşünüyorum (çok zor bişi değil ve öncelikli de değil
aslında).

Seçilen paketler kurulurken iptal ettiğimde
Error-Paket Yöneticisi
pisi System.Manager.cancelled
diyor. İptal ettikten sonra, iptal edilen paket hala seçili kalıyor. İşareti
kaldırdıktan sonra sorun yok. Ama elle kaldırmak yerine otomatik kalkabilir?

Paketi kaldır dediğimde (gift), bu pakete bağlı şunlarda kaldırılacak diye bir
uyarı yok. Olsa daha iyi değil mi?

Bunlar hata değil ama sadece "olsa hoş olmaz mı"lar.

Ellerine sağlık

Kolay gelsin

---
Software is like sex. It's better when it's free.   -- Linus Torvalds