[Gelistirici] desc_to_repo.py

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 23:10:18 EEST

 Hello,

On Tuesday 24 October 2006 14:46, caglar at pardus.org.tr wrote:
> Bu hamlenin neden gerektiğini ve daha önemlisi neden şimdi gerektiğini
> anlatabilirsen belki durumu daha ne görebilirim?

 "Neden şimdi" güzel bir soru :) Bunu en başında yapmalı ve pspec'lere hiç
elle dokunmamalıydık. Fakat bir şekilde bunu düşünecek vaktimiz olmadı, o an
göremedik filan.

 Gerekliliği konusunda Barış ile hemfikirim (pratik nedenlerle bunu kısa
vadede yapamayacak da olsak gerekliliği baki). Bir XML kütüphanesi belirleyip
her yerde onu kullanmalıyız bence de. Örneğin pspec2po[1]'daki update
fonksiyonunu gördün mü bilmiyorum, o fonksiyonun öyle (neye benzediğini
hepimiz biliyoruz :p) olmasının nedeni herhangi bir XML kütüphanesi ile
güncellemeye kalktığında kaydederken bütün yapının değişiyor olması.
Kütüphane üzerinden XML'i değiştirip kaydedince elbette valid bir XML çıkıyor
ortaya, fakat SVN farkı onyüzbin satır oluyor.. Dolayısıyla bu tip işlerde
biz pspec'lerimizi standart araçlar ile işleyemiyoruz.

 [1] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/repository-scripts/pspec2po.py

 Gerektiğinde elle de müdahale edebilmeliyiz, burası bence kesin.
OpenOffice.org'un XML'leri gibi kriptik olmayan ve elle müdahale edilebilecek
kadar okunur şekilde, mümkünse şu anki haline yakın çıktı üreten bir uygulama
ile örneğin piksemel üzerinden bu işi halleden bir editör gerekli bence bize.

 pspec2po son ihtiyaç olmayacak büyük olasılıkla bu depolar üzerindeki.. sed
ve grep ile halledemeyeceğimiz her türlü pspec değiştirme/işleme işinde
pspec.po'daki update fonksiyonu gibi fonksiyonlar yazmak zorunda kalmasın
çocuklar, şeker de yiyebilsinler.

 2YKR.

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing