[Gelistirici] contrib

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
24 Eki 2006 Sal 21:38:15 EEST

24 Eki 2006 Sal 19:58 tarihinde, Bar?? Metin ?unlar? yazm??t?:
> 24 Eki 2006 Sal 12:38 tarihinde, S.Ça?lar Onur ?unlar? yazm??t?:

> Haz?r bu konu aç?lm??ken ben de bir öneri yapay?m :).
>
> svn.pardus.org.tr/contrib alt?nda iki ana modül bulunuyor 3rd_Party ve
> pisidepo. Bu iki modülü birle?tirsek nas?l olur? contrib deposu toplevel'da
> paketleri sunsa ve pisi-index'i her iki taraf için de olu?tursak...
>
> iyi çal??malar,

Bence iyi bir fikir de?il; ?öyle ki:
3rd_Party'e commit edebilenler Pardus geli?tiricileri (çekirdek grup ve sonradan kat?lanlar) ve pisidepo üyeleri. Pisidepo üyeleri, devel de?iller ve Pardus projesinden resmi anlamda ba??ms?zlar. Pisidepo üyeleri ?u an contrib/3rd_Party alt?na commit edebildikleri halde bu haklar?n? kulanmamaktalar, çünkü son kullan?c? (tam son olmasada sondan bir önceki) biliyor ki pisidepo'dan paket kurarsam ve hata olursa ben bunu pisidepo üyeleri ile konu?mak zorunday?m, bu hata için resmi geli?tiricilere bir ?ey sormamal?y?m (en az?ndan bugs'da pisidepo'ya ait herhangi bir paketle ilgili hiç bir hata yok. gerekti?inde irc üzerinden #pisidepo ve ya #pardus kanal?na gelerek bizlere hatalar? bildiriyorlar ve biz de yard?m ediyoruz). Yine, ayn? kullan?c?, pisidepo haricindeki di?er bütün depolar?n, Pardus'a ait oldu?unu ve paketçilerinin devel oldu?unu bilmekteler ve gerekti?inde söz konusu paketlerden kaynaklanan bir hata ile kar??la?t?klar?nda sizlere geri dönü?te bulunmaktan kaç?nmayacaklard?r (eminim hepiniz fark?ndas?n?zd?r, kullan?c?lar?n ço?u Pardus-1.1 paket deposundakilerle yetinememekteler ve bir çok uygulamay? sistemlerine yüklemek için svn depolar?ndan faydalanmaktalar). Bu noktada, contrib/ alt?ndaki  depolar?n birle?tirilmesi, pisidepo'ya ait paketlerin Pardus'a aitli?i gibi bir durumu ortaya ç?karacakt?r (3rd_Party paketlerinde "Copyright 2006 TUBITAK/UEKAE" bulunurken, pisidepo paketlerinde böyle bir aidiyetlik kesinlikle yoktur).
Bir di?er nokta, pisidepo'nun varl???, üyelerinin devel olmamas?ndan kaynaklanmakta. Yani, pisidepo üyeleri, yapt?klar? paketlerle bir gün "resmi geli?tirici" olmak gibi bir amaç gütmekteler ve bu amaç gerçekle?tirilmeden contrib/ alt?ndaki depolar?n birle?tirilmesi ile meydana gelecek yeni depo, pisidepo harici bir olu?um olaca??ndan, pisidepo amac?n? gerçekle?tirmeden garip bir ?ekilde ortadan kalkm?? olacakt?r ve ya ortadan kalkmasada pisidepo üyeleri için garip bir durum söz konusu olacakt?r.

Ayr?ca, kendimizce olgunla?t???n? dü?ündü?ümüz paketleri sizlerle payla?arak, bir sorun olmad???n? ve ?u ?u nedenlerle devel deposuna girmesi gerekti?ini dü?ündü?ümüzü belirtti?imizde, devel deposuna commit hakk?m?z olmad??? için paketlerin gerek bak?m? gerek güncellemesi söz konusu oldu?unda, durum zorla?acakt?r (biliyorsunuz ki bazen öyle bir de?i?iklik oluyor ki bir çok pakette bir an önce de?i?iklik yap?lmas? gerekiyor ve hemen commit edilmesi gerekiyor).
K?sacas?, pisidepo üyeleri resmi geli?tirici ünvan?na sahip olmadan, pisidepo'nun herhangi bir depoyla merge edilmesi sa?l?kl? sonuçlar do?urmayacakt?r. Bu sebeple de mevcut durumun devam etmesi taraftar?y?m.

Not: Bunlar?n hepsi tamamen kendi ki?isel görü?ümdür. Hiç bir pisidepo üyesini ba?lamaz.

---
Software is like sex. It's better when it's free.   -- Linus Torvalds