[Gelistirici] ntfs_3g

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 16:36:56 EEST

On Tue, 24 Oct 2006 16:23:47 +0300
"S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> wrote:

> 24 Eki 2006 Sal 16:13 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>
> Halen tekrarlayamıyorum ben bunu :(

 Denemeyi yaptığım bilgisayar 2 ay önce alınmıştı. En bi yeni windows
ile kurulduğu için formatlaması da daha güncel bir ntfs ile yapılmış
olabilir belki o fark yaratıyordur.

> bu klasörlerin tamamını görebiliyorum, xp/win2000 v.s farklı
> encodingler Service Pack'lere göre başka işlemler mi yapıyor? Elinde
> win olan birileri daha bu testleri tekrarlayıp sonucu bildirebilir mi?

 Evet lütfen test ediniz, ben ntfs kullanmıyorum bile :)

> Güvenlik açığımı abartı olmuş bea :) ama umask/dmask kullandığımız
> zamanda tam tersi etki yaratıyor kopyalanan/taşınan tüm dosyaları
> masklıyor, FAT32 içindeki beniçalıştır.sh'ı kopyaladığımda arkasıdnan
> birde chmod +x yapmam gerekiyor ki executable olsun.
>
> Ben halen böyle kalsın, bırak FAT32 utansın modundayım ama _common
> sense_ (çok common sense bir insanımdır) umask/dmask kullanalım
> diyorsa paketlerde değişiklik yaparım.

 Ben umask yerine fmask/dmask kullanılsın konusunda ısrarcı değilim,
buna kişisel tercih diyebiliriz. Israrcı olduğum konu nobody ye sıfır
yetki vermek ve grubunu değiştirmek. Şu anda nobody herhangi bir dosyaya
execute hakkına sahip.