[Gelistirici] contrib

Uğur Çetin ugur.jnmbk at gmail.com
24 Eki 2006 Sal 13:47:09 EEST

Merhaba,

>contrib/ deposu sakinleri ara ara (mesela 15 günde bir), paketlerinin
>durumuyla ilgili bilgi verse

Peki, bundan sonra yapmaya çalışırız.

>depoya merge edilmesini istedikleri paketleri
>ve o paketlerin durumlarını yazsa falan hoş olmaz mı? Daha bi iletişmiş
>oluruz gibi geliyor bana sanki?

Hemen kendi paketlerimden merge edilmesini istediklerimi ve durumlarını
yazayım:
- applications/editors/freemind (dosya menüsündeki dışa aktar seçeneklerinin
bazılarında sorun var, fakat kullanılmasına engel değil ve zaten çok gerekli
bir özellik de değil)
- desktop/kde/kcheckgmail (ilk açılışında mail kontrolu yapamıyor ama
sonraki açışlarda düzgün çalışıyor ve çok kullanışlı oluyor)
- desktop/kde/cpuinfo (bu da işini iyi yapan bir işlemci ısısı ve durumu
göstergesi)
- applications/utils/cpulimit (benim işime yarıyor)
- applications/emulators/visualboyadvance (%100 CPU kullanmak gibi bir
sorunu var fakat cpulimit günü kurtarıyor, buna cpulimitin kodlarından bir
yama yapmayı düşünüyorum da zamanım yok o kadar)
- gtkterm (minicom daha çok modemler üzerine yoğunlaşırken bu elektronikçi
amca da diğer aygıtlar için uğraşmış, test etme imkanım yok ama çalışacak
gibi görünüyor)

Bunlar da düzeltmeler yapıldıktan ve kararlar alındıktan sonra merge
edilmesini düşündüklerim:
- applications/network/kmess (kararlı sürüme doğru ilerliyor, biraz daha
beklesin)
- applications/games/openttd ve ttddata (bu oyunu çok severim - hatta geçen
sene çevirisini yaptım ve Türkçe şehirleri eklettim - ama data dosyaları
abandonware olan 1994'te yapılmış bir oyundan (TTD) geliyor, o yüzden
korkuyorum, diğer dağıtımlar data dosyalarını vermiyor ama o şekilde de oyun
kurulduğu gibi çalışmıyor)
- lineakd ve klineakconfig (lineakd'ye çomar şeyleri yazmak gerekiyor
service-manager'la anlaşması için)
- desktop/kde/K7Z (yaptığı iş çok basit, bunu ark da yapsa sorun kalmayacak)

Bunlar devel deposunda zaten benzerleri bulunduğu için kararsız olduklarım:
- wlassistant (network-manager da yakında bunun yaptıklarını yapabilecek
duyduğum kadarıyla)
- tastymenu veya kbfx (daha tatlısı geliyormuş :))
- pilonga (hehe)
- blockattack (tam bir crack-attack klonu ama bunda daha uzun süre hayatta
kalabiliyoruz :))
- gtk-gnutella =? phex =? gift-gnutella

Hazır başlamışken, raporu uzatayım :)
Eski veya çok sorunlu olan paketlerim:
- dillo web tarayıcısı (çok Türkçe sorunu var, diğer sorunları yüzünden de
rahat rahat gezemedim bir türlü)
- applications/games/hearts (findowstaki kart oyununun klonu, özleyenler
olabilir diye şeetmiştim. Çalışıyor ama çok eski...)
- kstreamripper (radyoları diske kaydetmek için arayüz, ben komut yazmayı
seviyorum ama...)

Üzerinde uğraşılması ve çomarize edilmesi gerekenler:
- icecast
- xsupplicant
*Bu son ikisine zaman ayıramıyorum. :( Uğraşmak isteyen alabilir ya da boş
bir zamanımda ben hallederim...

Şimdilik bu kadar. Yarışmacı arkadaşlarıma başarılar diliyorum.
İyi çalışmalar,
Uğur Çetin