[Gelistirici] Beta paketler ve Stable depo..

Koray Löker loker at pardus.org.tr
21 Eki 2006 Cmt 13:54:52 EEST

Merhaba,

20 Eki 2006 Cum 21:16 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Stable depo demek bu deponun içindeki paketler stable demek değil, bu
> depoda ABI/API bozmuyoruz demek. Bu bugün değişmiş bir tanımda değil hatta
> 2 yıldır değişmeyen yegane tanımlardan biri.

Yahu bütün bu münazara boyunca şu mu konuşuluyor?

Bizim şu anda ne idüğü belirsiz iki tane kaynak depomuz var, birbirinin de
aynısı...

Oysa ki şu anda bizim bir tek kaynak depodan çıkan iki tane ikili depo
ihtiyacımız var.

Bir tanesi çılgın çocuk isonun OOo bahçesi gibi yaşarken (yani DEVEL ya da adı
her neyse), diğeri de kullanıcılara her hafta bir CD indirmelerini
gerektirmeyecek efendilikte, çalıştığı bilinen paketlerle ve yeniden indirmek
insana gerçekten bir şey kazandıracağı zaman güncellenen paketlerle dolu bir
STABLE depo...

Ekin ve dadaşlar, ismail'in gcc çıktılarını bir pembe dizi gibi izlerken
kullanıcılar belki haftada 5-6 paketin güncellendiği, adıyla, tagıyla stable
bir depo kullanıyor olacaklar...

Sonra günlerden bir gün, Çomar/PiSi, KDE, X.org ya da glibc ile ilgili ciddi
bir değişikliğin olduğu bir güncelleme ya da planlanışıyla, organizasyonuyla,
osuyla, busuyla yeni olarak tanımlanacak bir noktaya geldiğimizde 2.* diye
bir kaynak depo daha inşa edeceğiz, oradan da aynı iki ikili deponun
torunları ile mutlu mesut bir hayat yaşayacağız...

Doğru mu anlamışım? Doğru anladıysam durduğumuz kabahat... Ben mühendis
değilim diye anlamıyorum da, o iki ayrı kaynak deposu çok komplike bir
şeylere yarıyor diye kompleks yapmış kimseye de soramamıştım. Ne salakça bir
şey o...

yok yanlış anladıysam sonunda vazoyu kırmış oldum, pişkinliğe vurayım, ne o
depoların hali öyle?

--
Koray Löker
/// Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr ///