[Gelistirici] Beta paketler ve Stable depo..

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Eki 2006 Cmt 02:23:34 EEST

> Yalnız bu "stable" deponun içinde geliştiricisi tarafından BETA
> olarak nitelendiren paketler de bulunuyor ki bunda beni rahatsız
> ediyor. Ben şu anda sürekli güncellenen bir(1) depo olmasından ve bu
> depooda geliştircisinin dahi stable durumda olduğuna inandığı
> paketlerin olmasından memnun değilim.(Pardus projelerinin
> paketlerinden bahsetmiyorum) Sizinde görüşünüzü alayım dedim.
>
> Benim önerim; yeni bir devel deposu yaratılması ve bu BETA paketlerin
> en azından öncelikle bu devel depoyu tercih edenler tarafından
> kullanılması.

 Olur atalım. Yalnız şöyle bir sorun var, yaklaşık olarak

$ pwd
/var/lib/pisi/package
$ ls|wc -l
1229
$ ls|egrep -i 'beta|alpha|pre|rc|\-0\.|\-200|\-19'|wc -l
400

 Bu paketlere bağımlı olan paketleri de atmamız gerekecek, isteyen
onların da sayısını çıkarabilir.

 Buradaki yanlış, ana geliştiricinin beta alpha nedir bildiğini, daha
da kötüsü "kaile aldığını" kabullenmen. Özellikle depodaki webcam
sürücüleri, wireless sürücüleri ve multimedia kabilesinin tümü
(xvid gibi bir iki tanesi hariç) 1.0 ismini verecek bir şey
çıkarmadı yıllardır.

> Mplayer işini yapan en iyi yazılımlardan biri fakat adamlar stable
> yerine monthly build ya da preXX şeklinde release ler çıkarıyorsa onu
> kullanabiliriz.

 Hayır çıkarmıyorlar, ben çıkarıyorum :) Çıkardıkları sürüm
numaralarında v1.0-pre7-try2  gibi saçmalıklar yapıyorlar. Adamların
sürümlerini kullanırsak bugün oynatabildiğimiz hiç bir dosyayı
oynatamıyor olacağız çünkü kütüphanelerle uyumlu olmayacak. Tabi bir de
yaklaşık 3 aydır 2 haftada bir "hadi yeni sürüm çıkarıyoruz" maili
atılıyor listeye ama daha sürüm çıkarmadılar, umudumuz bu haftasonu
(mu.. :).

 Upstream'e güvenmek hiç bir şey getirmez, çünkü upstreami bağlayan
bir şey yok, istediği gibi kafasına göre kodunu yazar komitini yapar.
Ama bizim paketçimiz autotools.configure ötesine geçtiği sürece
(paketlerinin svn/cvs listelerine üye olup takip eder, komit ettiği
şeyi "derleniyor mu, çalışıyor mu, ters bağımlılıkları bozuyor mu diye
kendi bilgisayarında dener" mesela) bizim için "upstreamin keyfi"
bağlayıcı sebep olmaz.

 Gürer en güzelini demiş. Google her şeyi beta diye çıkarırken, Linus
2.6.18 i kararlı diye duyururken ben napıyım upstreamin release
isimlendirmesini...