[Gelistirici] Beta paketler ve Stable depo..

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Eki 2006 Cum 20:37:04 EEST

20 Eki 2006 Cum 21:16 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 20 Eki 2006 Cum 19:56 tarihinde, Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:
>
> Stable depo demek bu deponun içindeki paketler stable demek değil, bu
> depoda ABI/API bozmuyoruz demek. Bu bugün değişmiş bir tanımda değil hatta
> 2 yıldır değişmeyen yegane tanımlardan biri.
> [...]
Bu paketlerin ikili hallerinin güvenlik,stabilite vs. testlerini paketçinin
yaptığı günleri biliyorum ben ;) (OpenOffice'i kaç kere güncellediğimi
hatırlamıyorum;) )

Ben bir paketin BETA iken neden depomuzda olduğundan değil, neden tek depomuz
olan ve kaynak depo adı stable olan bir depoda bulunduğundan dertliyim ki bu
yazılım kapalı kaynak kodlu bir yazılım.

Ayrıca ilk sorduğum sorudaki "bir bildiğin mi var?" kısmına İsmail'in verdiği
gibi bir cevap bekliyordum ;)

Sonuçta bu paketin bu depoya girmesi ile birlikte derdimi de dile getiriyorum;
sadece paketçinin değil tüm isteyenlerin denemesi için stable öncesi
kullanılabilir bir devel ya da playground isimli bir depo yaratılması
gerekliliği.

Bir yazılımın BETA sını ya da ALPHA sını kullanacaksak ta bunun geçerli bir
sebebi olmalı;
Mplayer işini yapan en iyi yazılımlardan biri fakat adamlar stable yerine
monthly build ya da preXX şeklinde release ler çıkarıyorsa onu
kullanabiliriz. Ya da Flash Player'ın bilmemne stable sürümünde açık var
bilmemne BETA sürümünde açık kapatılmış ise onu da kullanabiliriz gibi.

Saygılar,
--
Gökmen GÖKSEL