[Gelistirici] Beta paketler ve Stable depo..

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
20 Eki 2006 Cum 21:16:41 EEST

20 Eki 2006 Cum 19:56 tarihinde, Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:
> bu "stable" deponun içinde geliştiricisi tarafından BETA olarak
> nitelendiren paketler de bulunuyor ki bunda beni rahatsız ediyor.
> Ben şu anda sürekli güncellenen bir(1) depo olmasından ve bu depooda
> geliştircisinin dahi stable durumda olduğuna inandığı paketlerin olmasından
> memnun değilim.(Pardus projelerinin paketlerinden bahsetmiyorum)
> Sizinde görüşünüzü alayım dedim.

Stable depo demek bu deponun içindeki paketler stable demek değil, bu depoda
ABI/API bozmuyoruz demek. Bu bugün değişmiş bir tanımda değil hatta 2 yıldır
değişmeyen yegane tanımlardan biri.

Deponun içindeki paketlerin kararlı olduğunu düşündüğümüzde o depoyu taglıyor
ve sürüm çıkartıyoruz zaten.

Kendi paketlerimizin beta iken depoya girmesi ama mesela flash'ın girememesi
nasıl bir kurar, bizim yazdıklarımız güzel onların ki tü kaka mı (tamam
öyle :P) ?

Mplayer, cdrtools diye başlayan günlük yaşantında kullandığın paketlerin bir
sürüsü beta, alpha v.s. yada sürüm çıkartmamaış hayatında ya da son sürümünü
gören dedelerimiz çanakkale savaşında şehit olmuş, onlar iin çözümün ne?

Depoya bu paketleri almayarak ne bu paketlerin gelişimine katkıda bulunma
şansını kaybediyoruz.

Beta'sı kararlı sürümünden 10 kat daha kararlı olan onlarca paket
gösterebilirim sana, adında beta olması kötü anlamına gelmiyor. Yada adı
kararlı olan paket bırak çalışmayı derlenmiyorsa bile mesela napacağız, yama
mı mesela? Kararlı pakete yama yapınca o paket mesela kararsız mı olacak?
Yada her paketi geldiği gibi dağıtacağız ne olursa olsun mu diyeceğiz?

diye bir 70K daha mesaj yazabilirim ama özetle

Bu dediklerin ideal bir dünyada, tüm özgür yazılımlar harika testlere tabi
tutulduğunda, sürümler düzenli çıktığında, sürekli geliştirici desteği
olduğunda falan _belki_ olabilir.

Özetle oyum kesinlikle -1, ne böyle bir politikaya ne de böyle bir ayrıma
ihtiyacamız var. Üst geliştiricinin paketi için seçtiği keyword bizim dağıtım
politikamızı hiçbir şartta etkileyemez.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/