[Gelistirici] [paketler-commits] r13920 - stable/pardus-1/applications/network/mozilla/macromedia-flash

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
20 Eki 2006 Cum 20:54:47 EEST

20 Eki 2006 Cum 19:28 tarihinde, Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:

> azından geliştiricisi tarafından ALPHA ya da BETA seviyesinde olan
> paketleri STABLE depoda bulunuyor olması da beni rahatsız ediyor.

Bunlar ikili depo değil kaynak deposu. Açılma amaçları da yazılımların
stabilitesi değil ABI/API farklı sürümler.

Kafa karışıklığına sebep olmaları nedeniyle bir açıklama yapayım.

Pardus 1.x serisi üzerinde çalışıyoruz, bu seri kendi içinde uyumlu
yazılımlardan oluşuyor. Diyelim ki A ve B kuruluşlarında kullanılıyor ve
bunlara da bir şekilde teknik destek sağlıyoruz.

1.x serisinde yapılan sürümler devam ederken, diyelim yeni nesil kernel yada
kde çıktı, yada biz çomar ve pisi üzerinde uyumsuz ve büyük değişiklikler
yaptık. Böylece Pardus 2.x serisine başladık. A tüm makinelerini 2.x serisine
geçirdi. B ise bir sebepten bu değişikliği yapamadı. B'ye destek sağlamaya
devam edebilmek için bu noktada 1.x ve 2.x serileri için ayrı kaynak depolara
ihtiyacımız olacak. 2.x de günlük geliştirme devam ederken, 1.x de sadece
güvenlik yamaları yada bazı önemli şeylerin backportları olacak.

Bundan ayrı olarak çok ayrı bir alana hitap eden sunucu 1.x, embedded 1.x gibi
kaynak depolara da ihtiyaç olabilir ilerde.

Stabilite kavramları ise ancak ikili depo için anlamlı. Diyelim ki 1.x kaynak
deposunda bir paket inşa edildi, bu 1.x'in ikili test deposuna girecek, test
ekibi kurduk çalışıyor dediğinde ise 1.x kullanıcılar deposuna taşınacak.

1.1 alfa için freeze tadında bir şey yaparken iki kaynak depomuz senkron oldu,
ve şu anda pek bir anlam taşımayan iki depo birden maintain etme işi çıktı.
Hazır laf açılmışken stable/pardus-1 deposunu silmeyi öneriyorum. Bu depoyu
gerçekten iki seriyi ayırdığımızda dallandırır, ihtiyaçla birlikte maintain
etmeye başlarız.

Geliştirme amaçlı kararsız paketler için playground deposu var zaten.

Bütün bu karışıklığa ek olarak, 1.1 aslında bir nevi 2.x serisi özelliği
taşıyor. Ama 1.0 için herhangi bir A ve B olmayışı, ve özellikle pisideki
değişiklikleri herkesin isteyeceği kesin olması nedeniyle 1.0 için ayrıca
destek vermiyoruz.

Daha da ek olarak, google yaptığı herşeyi beta olarak sunarken, linus her
experimental değişikliği sürüm olarak veriyor. O yüzden yazılımların ana
kaynağının ne dediği çok da önemli değil.