[Gelistirici] PiSi modüllerinin nesi eksik?

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
16 Eki 2006 Pzt 01:06:48 EEST

16 Eki 2006 Pts 00:50 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> En güzelini yapıyorsun diyemeyeceğim maalesef :(.

Peki önerin ne? Bu yazdıklarından senin API'den memnun olduğunu ve bizim
kendisini yanlış kullandığımızı mı çıkartmalıyım?

Her modülü tek tek import edeceksem, atıyorum ortada duran bir singeleton
abiyi oradan oraya paslayacaksam, yada kendi işini yapmayan n tane modülle
cebelleşeceksem ortada duran API benim ihtiyacımı karşılamıyor demektir (ki
karşılamıyor) yada API diye birşey yok demektir diye düşünerek yazdım
bunları, amacım PiSi API'si pis/kötü/kaka demek değil bilakis ciddi bir
yeniden yapılanma sürecine ihtiyacı olduğunu vurgulamaktı.

Ne olacağı belli olmayan bir API'yi kullanmaya çalışmak bana acayip geliyor,
scripts/ dizinindeki 10'ar satırlık betikler için bir problem görmüyorum (ha
parse etmiş, ha API kullanmış, eğer bundan rahatsızlık duyuyorsak hepsini API
kullanacak hale getiririm) ama package-manager gibi PiSi'ye göbekten bağlı
_uygulamaların_ ne olacağını bilmiyorum. O kadar PiSi ile iç içe geçmiş
durumdaki (ayrıca pisi modülleri o kadar iç içe geçmiş durumdaki) herhangi
birindeki bir değişiklik 50 yerde birden ses veriyor.

Herneyse patron 1.1 sonrası dedi zaten zamanı gelince kağıt/kalemi alır
üzerinde düşünürüz, şimdiden uykusuna yatmaya gerek yok, ne kadar ekmek o
kadar köfte...

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/