[Gelistirici] PiSi modüllerinin nesi eksik?

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 23:15:38 EEST

15 Eki 2006 Paz 22:37 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Pardusman'in db'ye bulaşmamak ve performans gibi bazı ihtiyaçları olduğu
> için pisi'yi kullanmadığını ve 1.1 sonrasında yapacağımız iyileştirmelerle
> pisi'yi kullanmaya başlayacağını ümit ediyorum. Fakat yukarıdaki diğer
> örneklerin pisi kullanmamak için bir nedeni olduğunu düşünmüyorum. Asksine
> aynı işi tekrar tekrar yapmamış olacağız, bu işler PiSi içerisinde zaten
> yapılıyor. PiSi modüllerini kullanmadığımız zaman 3773 gibi hataları görme
> ihtimalimiz de azalıyor.
>
> Lütfen "ben pisi api'yi sevmiyorum" gibi sanatçı kaprisleri yapmayın,
> [...]

Bu ben oluyorum sanırım :), ama "PiSi API'yi sevmiyorum" bunu daha önce 100
kere daha söylediğimi zannediyorum tekrarlamaktan çekinmeyeceğim sanatçı bir
insanım :)

API tasarlandığı gün ortada kimin onu nasıl kullanacağı çok açık olmadığı için
olsa gerek elimizde temel döküman/dizayn ne yazık ki yok. Oysa en basitinden
bu pisi dışarıya

- install(package)
- remove(package)

v.s v.s sağlar diyebileceğimiz bir API yok.

Evet bir API.py var ortada ama API'lik dışında herşeyi yapıyor. Benim API'den
anladığım şey ile API diye ortaya sunulan şeyin ilgisi yok. Kendimce neden
buildfarm ve diğerlerinin PiSİ kullanmadığını özetlemeye çalışayım, bunları
hata raporlayarak çözebileceğimiz zannetmediğim için yazıyorum, yanlış
yapıyorsam basitçe ignore ediniz;

1. API yavaş (dog slow dediklerinden),
2. API DB initi vs gibi gereksiz ayrıntıları zorunlu tutuyor, oysa atıyorum
ben sadece pspecler içinde Runtime'depleri almak istiyorum,
3. API consistent değil,
4. API exception falan handle etmiyor, paket kuruldu mu , kurulmadıysa neden
kurulmadı gibi bilimim iç pisi işini dışarda yapmak zorunda kalıyoruz,
5. API tam değil, zaten topu topu 10-15 fonksiyon sunuyor sunmuyor, bir anda
pisi.pxml.hede diye başka şeyleri import eder buluyorum kendimi, onları
import edeceksem allaha şükür başta ederdim zaten diye düşünüyorum
6. Mesela atıyorum sadece depodaki tüm pspec.xml'lerin içindeki url'leri al
onları çek demek için

import pisi.api
import pisi.uri
import pisi.context as ctx
import pisi.specfile
import pisi.util as util
from pisi.fetcher import fetch_url

diye gidiyorum, oysa find -name pspec.xml | xargs ile başlayan bir satırda bu
işi daha hızlı, kolay ve sorunsuz halledebilirim
7. API'yi sevmiyorum, bir hata raporu ile düzeltilebilecek durumda olduğunada
inanmuıyorum tüm kalan laflarımı 1.1+ sonrasına saklıyorum (bu saklayan
halim :P)

Öpüyorum ve kaçıyorum...
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>