[Gelistirici] PiSi modüllerinin nesi eksik?

Barış Metin baris at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 22:37:14 EEST

Selamlar,

Az önce PiSi specfile.py modülü ile bir deneme yaparken bir sorun ile
karşılaştım (bug #3773). Bu kadar bariz bir hatayı şimdiye kadar görememiş
olmamız ilginç geldi ve depoda pspec üzerinde işlem yapan betiklere bir
baktım. Çok azı PiSi modüllerini kullanıyor.

- Tek satırlık bir Bash betiği olan turkceleri-eksik-pspecleri-bul.sh, hatalı
[1] bir şekilde PSPEC içerisinde xml:lang arıyor.

- pspec2po.py xml'i doğrudan okuyor, yine pisi modüllerini kullanmadan.

- i18nupdate.py  ve ismail.py aynı XML dosyasını doğrudan okuyorlar,
i18nupdate.py yazma işlemini de yapıyor.

- finddups.py zipfile ile .pisi dosyalarını açıp içlerindeki metadata.xml
dosyasını yine doğrudan okuyor.

- buildfarm dependency çözme işini kendisi yapıyor. 2007 yılına girmek
üzereyken şöyle satırlar görmek istemiyoruz ;).
return [bdep.firstChild.wholeText for bdep in
Get(Get(Get(dom.documentElement, "Source")[0], "BuildDependencies")
[0], 'Dependency')]

Pardusman'in db'ye bulaşmamak ve performans gibi bazı ihtiyaçları olduğu için
pisi'yi kullanmadığını ve 1.1 sonrasında yapacağımız iyileştirmelerle pisi'yi
kullanmaya başlayacağını ümit ediyorum. Fakat yukarıdaki diğer örneklerin
pisi kullanmamak için bir nedeni olduğunu düşünmüyorum. Asksine aynı işi
tekrar tekrar yapmamış olacağız, bu işler PiSi içerisinde zaten yapılıyor.
PiSi modüllerini kullanmadığımız zaman 3773 gibi hataları görme ihtimalimiz
de azalıyor.

Lütfen "ben pisi api'yi sevmiyorum" gibi sanatçı kaprisleri yapmayın,
eksik/yanlış olduğunu düşündüğünüz yerler varsa hata raporu girin, API'yi ve
diğer modülleri düzeltelim.

iyi çalışmalar,

1. İngilizce Summary/Description'lar için xml:lang="en" koymuyor oluşumuz
tamamen seçimsel. Herhangi bir paket xml:lang="en" kullanabileceği gibi diğer
diller için de xml:lang="hede" kullanılacak yakın zamanda. Hızlı kirli
çözümler için Djikstra'nın yorumunu biliyorsunuz :).
--
Barış Metin