[Gelistirici] PiSi DB

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 09:15:03 EEST

Selamlar;

Dün can sıkıntısından pisi'nin db kodunu okurken (şaşı oldum, astimat
başladı :P) update-repo'nun neden bu kadar sürdüğüne bakmak için bir kaç
profilleme ve kod değiştirme girişiminde bulundum, bu işlemin tüm
zamanının %76'sını search veritabanını doldurmak, ~%10-%15'lik kısmını xml'de
her eleman için tekrar bir dom tree oluşturmak ve kalan bölümüde revdepleri
db'ye yazmakla harcıyor görünüyor.

Search kısmını sadece commentout etmek bende bu süreci 1 dakika 24 saniyeden
11 sn'ye çekiyor (index'i download etmek dahil), revdepleri hesaplatmamak ise
~10sn'ye yakın bir kazanç sağlıyor.

Search için şu anda hızlıca yapabileceğimiz birşey var mı emin değilim henüz o
kısma bakma fırsatı bulamadım ama index'i zaten buildfarm oluşturuyor,
işlenmiş bir index'i db güncellerken tekrar işleyip bundan birşeyler daha
hesaplamak bana pek anlamlı gelmedi, revdep hesaplama işini buildfarm'a
yıkmaya ne dersiniz?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>