[Gelistirici] Belgeler .. Belgelerimiz (Beyaz Ördek projesi).

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
11 Eki 2006 Çar 21:39:22 EEST

 Merhabalar,

 Bu gün [1] adresindeki ActionsAPI belgemizi [2] adresine taşıdım.

 [1] http://pardus.org.tr/projeler/pisi/api/api.html
 [2] http://www.pardus-wiki.org/index.php/Actions_Api

 Gördüm ki uzun zamandan beri güncellenmemiş (Çağlar, son değişiklikleri en
iyi sen biliyorsun, bir el atarsan çok sevinirim Actions API belgesine,
atmazsan da ben bir ara API'nin altını üstüne getirip güncellerim).

 Asıl konu şu: Pardus olarak ciddi bir problemimiz var belge konusunda.
Belgelerimizi güncelleme ile ilgili, yeni belge üretimi ile ilgili ve
belgelerimizi uluslararasılaştırma ile ilgili ciddi problemler yaşıyoruz.
Gürer LyX belgelerimizi web sayfaları ile entegre etmek için güzel
ve "çalışan" bir sistem oluşturdu zamanında, fakat başbakanın deyimi ile
bir "Pardus'ta bir belge sorunu" olduğu bence kabul edilmesi gereken bir
gerçek.

 Bütün belgelerimizi Wiki'ye taşımayı öneriyorum. Web sayfalarımızdaki bütün
linkleri de Wiki'ye göndeririz. Wiki altında Pardus Belgeleri diye bir
kategori açar, belgeleri altında gruplar daha sonra da offical belgelerin
erişim yetkilerini kısıtlarız. Bunun bence bir kaç getirisi olacak*:

 - Belge okumak isteyenler tüm belgelere daha kolay ulaşabilecekler (Wiki'nin
kategori olayı filan pek hoş).
 - Herhangi bir belgeye müdahale edip iki satır güncellemek nispeten daha
kolay olacak.
 - Belge geliştiricileri diğer belgeler ile entegrasyonu çok daha kolay
yapabilecekler.
 - u18a çalışmasında görev almak isteyenler yeni bir şey öğrenmek zorunda
kalmadan yalnız tarayıcı kullanarak belgeler üzerinde çalışabilecekler
(Görkem sürekli belgelerin u18a çalışmalarını yapacak kişilerin LyX
öğrenmeleri gerektiği, SVN'den anlamadıkları ile ilgili yakınıyor haklı
olarak, ve bu da Avrupa Birliğine girmeye hazırlandığımız şu günlerde bizi
yaralayan bir durum).

 Ne diyorsunuz, ne yapalım bu belge mevzusunda?

 Selamlar.
--

* Wiki'den diğer formatlara dönüşüm konusunda sıkıntılar var, fakat bu
sorunları aşabiliriz diye düşünüyorum, en azından en önemli kısmı olan

 A. Murat Eren
 http://cekirdek.pardus.org.tr/~meren/
 Pub Key ID: 0x527D7293
 http://meren.org/

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing