[Gelistirici] /etc/skel

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Kas 2006 Cum 00:21:32 EET

23 Kas 2006 Per 23:55 tarihinde, gorkem at pardus.org.tr şunları yazmıştı:
> Ben yukarıdaki söylediklerini tam olarak anlamadım, dolayısıyla yanlış
> anlaşılma olabilir: Yerelleştirilmiş kickoff'un olmasına her zaman evet,
> ama henüz yeterince test edemediğimiz ve benim fare ile kullanırken çoğu
> zaman zorlandığım bu menü tipinin öntanımlı gelmesine hayır derim.

Anlatayım;

Şu anki paketlerde kickoff menü default olarak açık geliyor, akşam konuşurken
(gürer, ben ve ekin) önce kickoff ile kullanıcı alışkanlığı yaratmak ve sonra
SUSE'nin geliştirmeyi bırakması olasılığını düşünüp yok biz gene upstream'e
sadık kalalım dedik.

Daha sonra ise gene ben, ekin ve gürer depodaki güncel paketler ile bir
preBeta2 CD'si yapıp hem durumu görelim istedik (dağıtımın durumu tabi,
menünün değil) ve bu seferde kickoff menü çat diye açık halde gelince falan
hoşumuza gitti ve güzel bir ilk izlenim efekti yarattığını düşünerek bu
öntanımlı gelmeye devam etsin ellemeyelim pakete dedik, fakat daha sonra hem
daha yerelleştirmesinin yapılmaması hemde bu tür tabiri caizse süprizleri
sürüme saklamak adına şimdilik klasik kicker ile kalalım (menüsünü yarın
düzenleyeceğim) kickoff'u sürümde açarız dedik, sonra kaptan ile soralım
dedik ama bunu demeden ben bir önceki e-postayı atmış bulundum.

Bu işin hikayesi gelelim itirazına itirazıma :);

Yazdıklarımı teknik/ukelalık olarak algılama ama sen kullanamıyorsun diye
başkaları kullanamaz diye bir kaide olamayacağı gibi, mesela ben kullanıyorum
diyede başkalarınında kullanabileceği diye bir kaide de yok. Onun için
kullanışsız argümanının geçerli olmadığını düşünüyorum, biliyorum usability
konusunda çalışmalar yapıyorsun ama ben böyle düşünüyorum ve lütfen ne ben
seni ne de ben seni ikna etmeye uğraşmayalım :), bu ve benzer konuları
(tema/stil/wallpaper v.s. v.s) daha önce n kere konuştuk ve içinden
çıkamadığımız gördük :)

Zaten yetiştirebilirsem, ki elimden geleni yapacağım, bunu zaten kullanıcıya
soracağız kaptan ile, bu senaryoda (kaptan ile kullanana sormak) bir sorun
görüyor musunuz diye sorumu yeniliyorum o zaman :)

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/