[Gelistirici] Güncellemelerde eager ve böyük paketler (ex. openoffice) mevzuu

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
23 Kas 2006 Per 10:11:26 EET

Selamlar,

Şu anda paketi depo'da yok ama svn pisi'de bildiğiniz gibi eager'ı
güncellemelerde öntanımlı yaptık.

package-manager denemelerimde tatsız sayılabilecek bir şey oluyor.
66 tane güncelleme var karşımda. Taban sistem zorunlu olarak güncellenecek
zaten. O tamam. Atıyorum 10-15 MB geliyor. Bunun dışında ben de sadece
oyunlardan kiki yi güncellemek istiyorum diyelim. Taban sistem paketlerinden
muhtemelen rev_dep'ler aracılığıyla eager openoffice'e ulaşıyor ve birden 100
MB  daha upgrade artıyor. Daha önce zorunlu taban sistem dışında istediğimiz
paketi upgrade edebiliyorduk sadece sağlanamayan deplerden ekstra bağımlılık
geliyordu. Yani openoffice'i upgrade etme deme şansımız vardı. Ve ya herhangi
benim istemediğim taban sistem dışındaki büyük boyutlu bir paketi.

İleri görüşlü arkadaşımız meren :) zaten bunu anlamış olacak ki, hata
raporunda "pisi up" için eager ön tanımlı olsun ama "pisi up kiki" için ön
tanımlı olmasın ya da parametrik olsun demişti.

Ben de bunu package-manager'a uyarlarken eğer upgrade listesindeki tüm
paketler seçilmemişse bu paketleri eager'sız upgrade et. Eğer tümü
seçilmişse, ki bu zaten "pisi up"'a denk. Öntanımlı eager çalışsın derim.
Bunu package-manager'a bir seçenek olarak eklemek istemem, çünkü biraz ileri
seviye bir seçenek ve sıradan bir kullanıcının bunu anlaması zor, anlatması
da zor.

Sonuç olarak package-manager upgrade listesinde paketlerin tamamı seçilmemişse
yani sadece bir takım paketler seçilmiş ise eager'sız upgrade yapalım, tümü
seçilmiş ise "pisi up"'a denk olsun diyorum. Bunda bir sakınca gören var
mıdır?

Saygılar,
- Faik