[Gelistirici] Dil paketleri nasil CD'ye?

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
20 Kas 2006 Pzt 20:58:46 EET

20 Kas 2006 Pts 17:07 tarihinde, Ali Işıngör şunları yazmıştı:

> Açıkcası, yabancı dil desteğinin ayrı bir CD'ye atılması teklifine "hiç ama
> hiç" sıcak bakmıyorum. Nedenlerine gelince, bunun çok pratik nedenleri var.
> Birincisi, her dil için Buildfarm'ın yeniden meşgul edilmesi

Buildfarm sorun değil de, test süreci bir sorun. 5 ayrı kurulan CD çıkması
demek test sürecinin beş katına çıkması demek (Hayır, birinin testi geçmesi
diğerlerinin sorunsuz çalışacağı anlamına gelmiyor).

Yer sorunu olmasaydı yardım ve ses dosyalarını bile koymayı tercih ederdim.
Bir tane ürün çıkarıyor olmamız ve bunun bir CD de tüm temel destekleri
içeriyor olması hem bizim hem kullanıcıların işini çok kolaylaştırıyor. İlk
önceliğimiz tabiki sürücüler ve ufak kurtarma/onarım araçları. Sonra temel
masaüstü ihtiyaçları geliyor. Arta kalan yere faydalı olabilecek şeyleri
sığdığı kadar koymaya çalışıyoruz. Bu konuda şu paket bu paket şeklinde
fikriniz varsa mutlaka belirtin.

Bunun dışında isteyen Pardusman ile (söz kullanım belgesini yazacağım :) kendi
paket seçkisini (Mehmet, zemberek seçki sözcüğünü tanımıyor) yapıp istediği
gibi medya oluşturabilir, boşuna uğraşmadık herhalde o kadar, eşek mi yazıyor
lan o kodları! :)

Bizim sadece bir kurulan ve bir çalışan CD yi genele hitap edecek ve kalite
kontrolü yapılmış şekilde çıkarmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunun dışındaki
özel amaçlı ürünleri (Uçan CD (flightgear ile), Yazan CD (latex/lyx ile),
Gezen CD (googleearth ile), Fanatik CD (yoda soccer ile)) sevgili
geliştiricilerimizin ve üçüncü parti grupların yapması ve dağıtması daha bir
güzel daha bir anlamlı olur. Kolektif güzeldir!