[Gelistirici] Dil paketleri nasil CD'ye?

Ali Işıngör isingor at gmail.com
20 Kas 2006 Pzt 17:07:52 EET

Çağlar, klasörlerin ayrımı yapıldığında ve doc'lar dışarı atıldığında po
dosyalarının 200 k'ya düştüğünü söyledi. Hadi bilemediniz, 1 MB olsun. Bunun
CD içinde çok ciddi bir sorun yaratmayacağını düşünmüyorum.

Üstüne üstlük; Almanca, İngilizce, Hollandaca, Fransızca ve İtalyanca'nın
üzerine başka hangi dillerin gelmesini bekliyorsunuz ki? Ben bu dillerin
üzerine, artık gelse gelse en fazla İspanyolca ya da Azerice'nin (ki
şüpheliyim) gelebileceğini, bu dil desteğinin de kısa ve orta vadede daha
fazla boyunun uzamayacağını düşünüyorum. Yani ortada "60 dilin po dosyaları
gelecek, cd'yi dolduracak!" gibi bir durum yok.

Açıkcası, yabancı dil desteğinin ayrı bir CD'ye atılması teklifine "hiç ama
hiç" sıcak bakmıyorum. Nedenlerine gelince, bunun çok pratik nedenleri var.
Birincisi, her dil için Buildfarm'ın yeniden meşgul edilmesi, bir süre sonra
her dilin farklı gelişim forklarına sahip olmaya başlaması ve hepsinden de
önce "çok dilli dağıtım" özelliğinin pratikte ortadan kalkmasını
sayabilirim.

Bir de şu var elbet, aynı sistemde iki farklı dili kullanmak isteyenlerin
hali ne olacak?

4-5 dilin .po dosyalarını tartışmadan önce, yer kazanmak amacıyla göz
dikebileceğimiz bence çok yer var... Örneğin; Openoffice'in Base ve Math
bileşenleri gibi...

(...)

Ha bu arada, "elin gavuru" da insan :), ve Çağlar bence çok doğru bir
"öngörü"yle yurt dışındaki uluslararası camiadan gelecek desteği önemsiyor.
Açıkcası ben de önemsiyorum.

Sağlıcakla-Ali