[Gelistirici] 96dpi olayı

Ismail Donmez ismail at pardus.org.tr
17 Kas 2006 Cum 14:45:51 EET

17 Kas 2006 Cum 14:38 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
> 17 Kas 2006 Cum 10:53 tarihinde, Ismail Donmez şunları yazmıştı:

>  Burada bir hatırlatma yapmakta fayda var. Kde'nin default 96dpi gelmesine
> karşı çıkmadım, bunun skel altına .Xresources ile yapılmasına karşı
> çıkıyorum. Seninle de konuşmuştuk, tasmadaki "tıklama kutusu" açık ve 96dpi
> olarak gelebilir, adam sadece orada iki tıkla sorunu düzeltebilecekse bana
> uyar.
>
>  Öte yandan Keith Packard da güzel bir referans değil uzun süredir. Xorg un
> uzun süredir hiç bir release i derlenmiyor, adam intel sürücüsünü yazıyor
> [...]

Ama benim dediğime gelicez sonunda RandR default 96dpi yapmaya çalışıcak çünkü
daha önceden de dediğim gibi Microsoft bunu yapıyor, Web tasarımcıları
fontları buna göre seçiyor vs.

KDE'de bu seçeneğin bir tıklamayla düzeltilebilir olması işimizi kolaylaştırdı
tabii. Ama Gnome'un da varsayılan 96dpi olduğu düşünülürse 96dpi'in
varsayılan olmalı mantıklı bence.

P.S: Keith Packard olmasa X hala 70'lerdeydi yahu :
Xft2,Fontconfig,XCursor,RandR,Composite, ...

/ismail