[Gelistirici] Öneri: planet.pardus.org.tr

Ali Işıngör isingor at gmail.com
14 Kas 2006 Sal 13:13:54 EET

Furkancığım,

Başlangıçta senin önerin bizimn de aklıma gelmedi değil. Ama sonra üzerinde
düşününce, bunun doğru bir fikir olmayabileceğini düşündüm. Birinci neden,
gezegen.pardus'ta yırtık dondan fırlamışcasına duracak bir İtalyanca
girdinin gezegenin okunurluğunu azaltabilir endişesiydi. İkincisiyde çok
daha kişisel bir endişe: "Antipatik olur muyuz?"

Bilmiyorum; Flamancası, İtalyancası, İngilizcesi ile karışık bir planetin
çok daha "eğlenceli" ve "okunur" olacağını düşünüyorum. :) Flamanca tek
kelime bilmem ama kendimi kaç defa "Hımmm ne demiş bakalım bu Willem?" diye
sitesini anlamaya çalışırken yakaladım.

Bu arada, bu tür karışık planetlerin başka başka yararları da olabilir.

1) Diğer dillerde yazılmış yerel araç ve yazılımların (örneğin italyanların
zemberek yerine kullandığı araç ya da eğitim tabanlı yerel uygulamalar gibi)
farkına varmak.

2) Dünyanın başka yerlerinde yaşanan deneyimlerden haberdar olmak. Mesela
kulağıma dünyanın bir ucunda bir ülkede 1000 kadar makineye İngilizce
Pardus'un kurulumu düşünülüyor gibi birşeyler çalındı :)... Orada neler
oluyor, neler yaşanıyor, hangi sorunlarla karşılaşılıyor... Nasıl haberdar
olacağız?

3) Pardus dışındaki dağıtımların geliştiricilerinin de buluşacağı, hatta
bize Willem ya da Rajeev gibi yeni geliştiriciler kazandıracak bir mekân
yaratmak.

4) Pardus'u gerçekten bir "intergalatik" bir dağıtım haline getirmek ve tüm
geliştiricileri heyecanlandırmak. Hatta benim önerim, bu yeni planetin
adının intergalactic.pardus.org olması yönünde :)

Bu da benim fikrim.

Ali Işıngör