[Gelistirici] Yerele göre paket kurulumu (Re: Beta: NL ve DE desteği )

Barış Metin baris at pardus.org.tr
13 Kas 2006 Pzt 10:27:32 EET

13 Kas 2006 Pts 10:19 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Bu sorun kapsamında birşeyi dile getirmek istiyorum. nl ve de için kde
> dil paketleri bağımlılığı konulacağından Türkçe bir kurulumda da bu
> dil dosyaları kurulu gelmekte.
>
> Bu dosyaların sistemimde bulunmasını istemiyorum. Mümkünse Yalı dil
> seçimine göre karar vererek ilgili bağımlılıkları kursun.

Seçilen kurulum diline göre paket kurulumu yaptırabilirim ama bunun yalnızca
YALI ile çözülmesi fazlası ile kirli bir çözüm olacaktır yine...

Bunun için yerel bağımlı dil paketlerin "isA" tagları ile işaretlemeyi
öneriyorum. "localedata:nl" vs. gibi. YALI bu sayede ilgili paketlerden
yalnızca aktif yerel için geçerli olanları kurar ve diğerlerini kurmaz.

Yerel bağımlı bir çok paket çıkacaktır; glibc-locales-*, kde-i18n-*, aspell-*
vs. Bunların her birini veri olarak YALI'da tutmak yerine paketlere dağıtmak
çok daha doğru olacaktır.

> Hatta daha
> iyisi, bu dil dosyaları cd de hiç yer almasın. Seçime göre internet
> üzerinden, depodan indirilsinler.

Bu olmaz, kurulumda gerekiyor bunlar. Desteklediğimiz dillerde kurulumu tam
yapabiliyor olmalıyız.

--
Barış Metin