[Gelistirici] Version Yazma Kuralları!!!...

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
12 Kas 2006 Paz 20:31:07 EET

Sun, 12 Nov 2006 04:18:12 +0200, "S.Çağlar Onur"
<caglar at pardus.org.tr> :

> Depodan bir paket siliniyorsa;
> 1. O paketin yaptığı işi bir başka paket yapmaya başlamıştır ve
> mecvuren çakışma yazılmalıdır (bkz kpowersave/powersave)
> 2. O paket tabiri caizse depreceated olmuştur ve artık dağıtım
> tarafından desteklenmemektedir (bkz gtk1)
> İlk durumda bu çakışmayı o anda yazmak zaten tartışma götürmez bir
> gereklilik, ikinci durumda ise önerdiğin gibi çakışmayı pakete bir
> süre sonra eklemek mümkün.
Bunun yerine paketin depondan silindigine dair bir guncelleme bilgisi
gondermek ve kullanici bilgisayarindan bunun silinmesini saglamak
mantikli degil mi?

Cakisma tag'i gercekten cakisan paketleri gostermek icin var olmali,
kullanici bilgisayarindan paket silmek icin degil. Gtk2 ile gtk1'i
cakistirmak cok kirli bir cozum degil mi?

> gtk1 mesela playground deposunda duruyor isteyen oradan kullanabilir.
Depoda olsun demiyorum zaten ama her gtk2 update'inde tekrar tekrar
"evet cakisiyor ama onu kaale alma" demesi gerekecek bunu kullanacak
insanin. Ve gercekten cakismiyor da.

Bir de su sorum olacak niye playground'da? Playground deposu sadece
gelistirilip resmi depoya girecek paketler icin demistik. Gtk1 ve
sulalesini hic desteklemeyeceksek contrib'de olmasi gerekmiyor mu?

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693