[Gelistirici] Version Yazma Kuralları!!!...

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
12 Kas 2006 Paz 04:18:12 EET

11 Kas 2006 Cts 21:52 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Fri, 10 Nov 2006 01:05:17 +0200, "S.Çağlar Onur"
>
> <caglar at pardus.org.tr> :
>
> Bence (hala) bu yanlis bir yaklasim. En azindan bir sure sonra
> kaldirmak gerek bu cakismayi.
>
> Insanlar bilgisayarlarinda gtk1 isteyen bir program kullanmak
> istiyor/zorunda olabilirler, bunu da engellemiyor olmaliyiz.

Depodan bir paket siliniyorsa;

1. O paketin yaptığı işi bir başka paket yapmaya başlamıştır ve mecvuren
çakışma yazılmalıdır (bkz kpowersave/powersave)
2. O paket tabiri caizse depreceated olmuştur ve artık dağıtım tarafından
desteklenmemektedir (bkz gtk1)

İlk durumda bu çakışmayı o anda yazmak zaten tartışma götürmez bir gereklilik,
ikinci durumda ise önerdiğin gibi çakışmayı pakete bir süre sonra eklemek
mümkün.

Ama bu çakışmayı yazmamak ve o paketin kalmasını sağlamak doğru değil, ilk ve
en önemli sebebi güvenlik problemi tabi ikinci en büyük problem ise linker
sorunları. Bu sorunları yaşamamak için bu paketlerin sistemlerde bulunmasını
engellemek zorundayız, gtk1 mesela playground deposunda duruyor isteyen
oradan kullanabilir.

Ve gene bu paketleri kullanmak isteyen insanlar bilgisayarlarında mesela
gnome'da kullanmak istiyor olabilirler ama "ikili halde dağıtılan dağıtım bu
demektir, bu seçimleri kullanıcılar için dağıtım yapar" sözüm bu durumda
halen geçerli sanırım :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/