[Gelistirici] Sunulan özellikleri sunabilme...

Koray Löker loker at pardus.org.tr
7 Kas 2006 Sal 15:21:15 EET

07 Kas 2006 Sal 13:39 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Aslına bakarsanız PiSi tasarımı yaparken bunu düşünmüştük de. PiSi
> içerisindeki History tag'ı aslında bu iş için uygun çözüm. Sürüm için tek
> bir History dosyasını commitler ile oluşturabiliriz.
>
> <PardusRelease version="2007">
> <History>
> update mambo...
> </History>
> </PardusRelease>
>
> Bu dosyayı parse edip istediğin formatta çıktı üretecek bir tane de betik
> yazarız senin için :).

Valla ben bayramda depo için kullanılan muhtelif pspec yorumlayan betikleri
falan kurcalayıp bunu kendi kendime başarıp sonra "anne tuvalete kendim
gittim" diye ortaya çıkabilir miyim diye bir baktım, ama evet birisinin benim
için yazması gerekiyormuş :)

Bu fikri, betikleri falan filan da harfi harfine pisi history'lerinden bir
şeyler çıkmaz mı diye planlamaya giriştim.

Anladığım kadarıyla bir fark, özellikle kendi yazılımlarımızda kodun içinde
yaptığımız her farklılığın (pisi-cli için yapılan bir bugfix örneğin) onun
pspec'inde history değiştirmeye acelesi olmaması ya da paketlerken bir çok
şey değiştiği için history'nin yetersiz kalabilecek olması ihtimali...

Yani commit listelerinden yorumları almanın, history parse etmeye öyle bir
avantajı var.

ama derseniz ki, ulen commit loglarındaki mambo jambo history'e kıyasla
kullanıcıyı bilgilendirmeye yetecek bir içerik sağlamaz... eyvallah, bana
fark etmez...

silent bana da gereksiz göründü ve genel anlamıyla COMMIT fix, bug, feature
mantığı yeterli ve işlevsel geldi... Bunu denemeye başlayabiliriz gibime
geliyor...

--
Koray Löker
/// Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr ///