[Gelistirici] Bileşenler

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Kas 2006 Sal 13:52:41 EET

07 Kas 2006 Sal 13:23 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:

> Aslında derdimi gürer çok güzel anlatmış ben laf salatası yapmışım,
> paketlerin "pratik ihtiyaçlardan çok teorik olarak gruplanmış olmaları" en
> büyük sorun, bu karışıklığa da neden oluyor ve atıyorum bir kde uygulaması
> bir yerdeyken diğerleri mesela kde altında gibi durumlar ortaya çıkıyor.

Şimdi bakınca KDE'ye ait herşeyi bir bileşen altında toplamak pek anlamlı
gelmiyor. Bunu belki de <IsA>origin:kde</IsA> falan gibi işaretlemeliydik.

Benim aklıma gelen somut ihtiyaç, minimal Pardus masaüstü. Bunun içinde şu
anda desktop.kde.base'de olan kdesdk vb nin olmaması lazım, ama bir üstte
desktop.kde de duran PyQt ve tasmanın olması lazım mesela.

Sorun aslında şuradan çıktı. Bileşensiz paket olmasın ve "diğer" diye bir
bileşene çok fazla paket yığılmasın diye herşey bir yerlere tıkıştırılmış
durumda (programming.libs bir nevi diğer oldu aslında :).

Benim önerim desktop.* ların içindeki uygulama ve minimal desktop dışındaki
şeyleri ilgili kategorilere dağıtmak. Mesela gimp desktop.gnome altında pek
faydalı olmuyor ama application.graphics altında inkscape xara vb ile
durursa, tek seçimle bir grafik çizim amaçlı paket grubu kurulması çok daha
işe yarayacak bir şey.

Bileşenlere ayırma kriteri olarak da, programların birlikte kullanım
amaçlarına bakmayı öneriyorum. Böylece dvd sürümü yaptığımızda, mesela
yalı'da basit bir kategori seçimi ile insanlara işe yarar biçimde paket
seçtirebiliriz (ben çizim yapıcam, bana network araçları lazım, ben müzik
yapıcam, yanına bulmaca oyunlarını da kur falan gibi).