[Gelistirici] pisi-svn

Barış Metin baris at pardus.org.tr
27 Mar 2006 Pzt 08:31:24 EEST

Pazar 26 Mart 2006 20:26 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Sadece durumu daha iyi anlayabilmek için soruyorum. :) Neden her an
> pisi'nin devel'deki son halini kullanma ihtiyacın oluyor?

Eray'da, Faik'de doğru şeyler yazmışlar. Fakat Çağlar'ın şikayeti de doğru ve
bir çözüm gerektiriyor bence.

PiSi diğer uygulamalardan biraz farklı. Uygulamalarımızı bir araya getiriyor,
merkezde oturan bir bileşen. Bu yüzden yeni sürüm ile gelecek PiSi sürümüne
daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. PiSi'deki bir hata doğrudan paketlere ve
paketçilere yansıdığı için paketlerin kalitesini etkiliyor.

Bu yüzden sürüm için zaman planı yaparken belki PiSi'yi öncelikli olarak tutup
zaman planındaki diğer bileşenlerin önünde tutmamız gerekiyor. Mesala,
ileriki sürümler için, "alpha sürümden 1 ay önce PiSi'nin istenen tüm
özelliklerinin eklenmiş olması ve bilinen hataların giderilmiş olması" gibi
bir kural koyabiliriz. Bunu daha önce de düşünmüş, fakat başarabileceğimizden
emin olamamıştım.

Bu sürüm için de şöyle bir yöntem uygulayabiliriz. PiSi için bir
feature-freeze tarihi belirleyelim. Bu tarih fazla uzak olmasın, örneğin 2
hafta... Bu tarihe kadar aklımızdaki özellikleri ve iyileştirmeleri
ekleyelim. Daha sonrasında yalnızca hata düzeltmeleri için çalışalım ve hızlı
bir ara sürüm çıkartalım. Bu sayede istediğimiz kararlılıktaki PiSi'ye daha
çabuk ulaşabiliriz sanırım. Paketleri yeni PiSi ile test edebilmek için de
yeterli zamanımız olabilir.

Ne dersiniz?

--
Barış Metin