[Gelistirici] pisi-svn

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
27 Mar 2006 Pzt 01:42:55 EEST

Pazartesi 27 Mart 2006 00:05 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> _Yarı stable_ release'ler belki Çağlar'ın işine yarayabilir. Burada da
> dediğin gibi stabilitesinin kararı konusu sorun. Elbette devel'de
> hatalar çıkacaktır.  Ama buradaki stabilite de, aslında pisi şu
> haliyle çalışıyor, kullanılabilir anlamında olabilir herhalde. Yani
> devel'in bilinen son _çalışılabilir_ noktaları.  Yine hatalar çıkabilir
> tabii ki. Ancak ben aldığım zaman örneğin bir pisi it ile hata almamalıyım.

Buradaki sorunu _yarı stable_ releaseler ile çözebileceğimiz sanmıyorum. Paket
geliştiricilerinin ihtiyacı olan build/install/upgrade gibi komutların _her
zaman, her koşulda_ beklenildiği gibi çalışması gerekiyor.

Bunun dışında kalan pisi özellikleri (atıyorum sha1sumlı index v.s gibi) paket
yaparken kullanmadığımız şeyler ama paketi denemek için derlemek, paket
haline getirebilmek, kurmak, downgrade/upgrade yapabilmek önemli.

Bence Pisi SVN'de trunk içinde _devamlı_ stable durumda olmalı zaten, eğer
büyük merge işlemleri gerektiren işler yapılıyorsa (refactoring, mass feature
eklenmesi v.s) pisi branchlanır olur biter ama tek kod ağacında hem her
özelik olsun, hem kararlı olsun v.s ya olmuyor ya da oluyorsa biz
beceremiyoruz.

Bir sürü uygulamanın svn sürümünü takip ediyorum, extreme durumlar dışında
derlenmeme/kurulmama/çalışmama problemi yaşadığımı gerçekten nadir görüyorum
ama özele inince şöyle bir arşiv baktımda bu sorunu her 3 ayda bir aynı
içerikli e-postayı farklı kelimelerle atarak yaşıyorum sanırım.

Bu ara merak ediyorum bu sorun sadece bana mı ters geliyor, eğer herkes
hayatından memnun ve bir ben mutsuz isem mutsuz yaşamaya devam edebilirim,
çoğunluk bende çoğu durumda kazanır...

--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/