[Gelistirici] rebuild-db

Furkan Duman coderlord at gmail.com
17 Mar 2006 Cum 19:40:41 EET

Merhaba,

On 3/17/06, Eray Ozkural <eray at uludag.org.tr> wrote:

> Eray Ozkural wrote:
> bsddb3'un dogru kullanilma bicimi her tek db islemini transaction
> korumasinda yapmak ve fine grained olarak exceptionlari handle etmek.

Harika. Ancak her put, her get ve her del işlemini ayrı ayrı trans.lar ile
yapmayı hala doğru bulmuyorum.

generic bir handling yeterli oldugu icin degisik sayidaki islemi en
> basit bicimde birlestirmeyi ve sozu edilen exception handling'i yapmayi
> saglayan basit bir functional programming yaklasimi gelistirdim. bunu
> genelde c programcilari anlamayabilir. kafanda expand etmen gerekiyor.

Pekala bu raporunu açtığım pisi-index'ini update etme yordamına geri
dönelim.  Henüz sadece update-repo yu inceledim. Orada  componentler
ekleniyor, daha sonra paketler ve spec.ler. Paketler eklenirken bir hata
oluşursa componentler zaten eklenmiş olacak, spec eklenirken bir hata
oluştuğunda ise hem comp. hem paketler ve DB'de tutarsız birçok kayıt.
generic handling yönteminde bence böyle bir mahsur var. Bunun yerine trans.
bütün bu işlemin başında açılmalı. Başarıyla bütün işler post edildiğinde
commit edilmeli.

transaction'in tanimini ya da kullanim bicimini bozan hicbir sey yok
> burada, aksine, istedigim seviyede transactionlari kullanmami
> basitlestiren bir currying tarzi mekanizma sadece, son derece basit.

Bu tarz auto-commit BDE'de de vardı. İşleri basitleştirmesine karşın
yukarıda açıkladığım nedenlerle her zaman çok kullanışlı değildir.

bir daha soyleyeyim, concurrent mode'da kullanilmiyor berkeley db burada.

Peki kullanılsa  neler olabilir?