[Gelistirici] rebuild-db

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
17 Mar 2006 Cum 19:18:39 EET

Eray Ozkural wrote:

> sence uymuyor. ve son derece yaniliyorsun.
>
> cogu encapsulate edilen procedure bir ya da birden cok database
> write'ini koruyor.
>
> ayrica transaction olmadan write yapmak hic mumkun degil.
>
> bence sen database dersinde gordugun seylerle bu embedded database'deki
> kullanimi karistiriyorsun.

yeterince aciklayamamisim ama zamanim yoktu simdi de aslinda pek yok.

bsddb3'un dogru kullanilma bicimi her tek db islemini transaction
korumasinda yapmak ve fine grained olarak exceptionlari handle etmek.
generic bir handling yeterli oldugu icin degisik sayidaki islemi en
basit bicimde birlestirmeyi ve sozu edilen exception handling'i yapmayi
saglayan basit bir functional programming yaklasimi gelistirdim. bunu
genelde c programcilari anlamayabilir. kafanda expand etmen gerekiyor.
transaction'in tanimini ya da kullanim bicimini bozan hicbir sey yok
burada, aksine, istedigim seviyede transactionlari kullanmami
basitlestiren bir currying tarzi mekanizma sadece, son derece basit.

bir daha soyleyeyim, senin kafandaki baska bir sey, sadece db'leri
degistiren programlarla ilgili, ve daha cok concurrent transaction
processing'le ilgili bazi kaideler, burada uygulanmiyor bile.

bir daha soyleyeyim, concurrent mode'da kullanilmiyor berkeley db burada.

--
eray