[Gelistirici] rebuild-db

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
17 Mar 2006 Cum 19:38:12 EET

Furkan Duman wrote:

> Ancak rebuilddb yaparken bir hata ile kesilirse exception verilmiyor
> bölümünü anlamadım. Yani yarım yamalak da olsa çalışsın mı demek bu?
> Pek doğru gelmedi bana bu yaklaşım. Rebuilddb esnasında bir hata
> oluştuğunda işlem kesilmeli ve hata vermeli. Aksi takdirde db'yi
> hatalı bir şekilde kullanmaya devam ediyoruz.

su anda veriyor exception. rebuild-db'de bir guvenilirlik sorunu yok,
cunku butun bir paketin islerini tek bir transactionda yapiyoruz dogrusu
da bu. hepsini birden korumak gerekmiyor.

berkeley db'de transaction kullanmadan hicbir write guvenilir degil, en
ufagi bile. sorun bu. transaction processing de ucuz degil.

su andaki sorun rebuild-db'nin benim sistemimde 6:30 dk surmesi ki bunu
uzun buluyorum. Bunu kisaltmak icin asil overhead oldugunu dusundugum
files database'ini skip etmeye calisan bir code yaziyorum. tek tek her
database'in versiyonu da tutulabilir ama simdilik oyle bir olaya
girmesek daha iyi, sebebi de her database icin ayri bir versiyon yazmak
istemiyorum.

gorusuruz,

--
eray