[Gelistirici] rebuild-db

Furkan Duman coderlord at gmail.com
17 Mar 2006 Cum 19:33:22 EET

Merhaba,

On 3/17/06, Eray Ozkural <eray at uludag.org.tr> wrote:

> sence uymuyor. ve son derece yaniliyorsun.
>
> cogu encapsulate edilen procedure bir ya da birden cok database
> write'ini koruyor.

Berkeley DB'yi bilmediğimi zaten daha önce söyledim. Ancak  belgelerine
baktığımda transaction olmadan da okunup   yazılabildiğini gördüm. Ancak
söylemek istediğim şey bu değil. Trans. yapısı kalsın zaten.

Ancak rebuilddb yaparken bir hata ile kesilirse exception verilmiyor
bölümünü anlamadım. Yani yarım yamalak da olsa çalışsın mı demek bu? Pek
doğru gelmedi bana bu yaklaşım. Rebuilddb esnasında bir hata oluştuğunda
işlem kesilmeli ve hata vermeli. Aksi takdirde db'yi hatalı bir şekilde
kullanmaya devam ediyoruz.

ayrica transaction olmadan write yapmak hic mumkun degil.

> bence sen database dersinde gordugun seylerle bu embedded database'deki
> kullanimi karistiriyorsun.

Ben database dersi görmedim. :) Embedded database olarak Firebird
kullanmışlığım vardır. Fakat o da her ne kadar güzel bir RDBMS ise de,
embedded modda iken sadece exclusive erişimi destekler.