[Gelistirici] programming.libs nedir?

Barış Metin baris at pardus.org.tr
14 Mar 2006 Sal 20:50:50 EET

Salı 14 Mart 2006 19:46 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:
> uzun uzun yazinca okunmuyor turkcesini soyleyeyim

Okunduğuna emin olabilirsin. Hatta itiraf edeyim yazdıklarını okurken anlamak
için fazladan çaba sarf ediyorum.

> 1) eger bagimlilik saglamak icin bir paketi biz sisteme eklemissek
> onu ilgili component'a koyuyoruz. library'ler dahil

Bu kesinlikle doğru bir ayrım değil. Bir önceki mesajda nedenini yazdım.

> 2) eger birden cok component bu arkadasa depend ediyorsa, ISLEVI
> dahilinde baska bir yere gidebilir, system.multimedia gibi. eger bircok
> toplevel
> component'dan bu sekilde depend edilen bir suru paket varsa bunlar
> icin yeni bir top-level component acilmasi gerekir.
>

> programming.libs'in fazla da bir anlami yok. tanimi suydu ben yaptigimda:
> SADECE VE SADECE PROGRAMLAMA AMACIYLA EKLENMIS
> LIBRARY'LER.

Böyle bir şey mümkün değil. Senin programlama amacıyla eklediğin paketi
(library) bir başkası bağımlılık olarak kullanır. Tam tersinin de fevkalade
doğru olacağı gibi. Önceki mesajda yazdığım gibi; anlık ihtiyaç ile
belirlemek doğru değil.

> sonradan yavas yavas bu abuse olmus, sebebi de "libs" adi. benim onerim
> hicbir component'in "libs" ya da "libraries" gibi bir ada sahip olmamasi
> cunku
> bu ayrim PAKET KATEGORILERI tarafindan belirleniyor.

Evet, bunu da yazmıştım bir önceki mesajda.

> programming component'ini toptan istiyorum, bu yanlis olmus, ve benim hatam
> kotu bir isim secmisiz o sira :(

Lütfen silme, üzerinde konuşalım ondan sonra.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin