[Gelistirici] Depo düzenlemesi

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
14 Mar 2006 Sal 17:37:12 EET

Eray Ozkural wrote:
> Evet, programming.libs de sadece programcilarin istedigi development
> icin faydali sahaserlerdi
> zannediyorum.

Yani, diger paketleri derlemek icin *degil* de, ozel olarak
*programcilar* icin olan
library'ler buraya gidiyor. Bizdeki cogu library, sadece diger paketleri
derlemek
amaciyla kullaniliyor, bunlarin derlenmesi icin konuldugu bilesende
kalmasi faydalidir,
cunku bilesen tanim geregi bagimliliklari da (bir dereceye kadar)
toparlayan bir nesne.

Eger bir paket hem
a) programcilar icin faydali
b) bir paketin derlenmesi icin gerekli
ise
hangisinin agir bastigina bakmak gerekir
yani biz bu paketi neden koyduk? a icin mi b icin mi?

eger bunu bagimlilik diye degil, programcilar icin dusunduysek
programming altinda uygun component'a gider.

eger sadece tek bir paketin derlenmesi icinse oraya gider.

eger birden cok bilesendeki paketlerin derlenmesi icin
kullaniliyorsa, o zaman daha bagimliliklarin agir oldugu
bilesene gider.

eger birden cok bilesendeki paketlerin derlenmesi icin gerekli
abileri bir yere koymak istiyorsak, o yeni bir top level component
yapilabilir ama bu bir secim, burada da alt componentlarin ortusmesi
yuzunden ben sicak bakmiyorum, ama sirf "bagimlilik" olan abuk
subuk paketlerin programming'in altina gitmesi yanlis. programming =
programcilar icin sectigimiz paketler. program yazarken ihtiyac olan
paketler.

birden cok component tarafindan ihtiyac duyulan library'ler hakkinda,
bunlara "common" library'ler diyelim.

su da var, bu gercekten common bir library ise bu baska bir component'a
gidebilir.

aslinda dusunurseniz yaptigimiz seylerden birisi budur, yani
system.multimedia
altinda multimedia library'lerinin, datalarin vs. durmasi anormal olmazdi.
ya libraries.multimedia ya system.multimedia... yalniz "libraries" gibi bir
top-level component'in zarari, SANKI BUTUN LIBRARY'LER oraya
gitmeliymis izlenimi yaratmasi, ki bu yanlis bir intiba dogurur.

Demek istedigim hicbir component "generic" bir anlama sahip olmamali,
eger butun
library'leri buraya koyarsak, o zaman ortadan kaldirmak icin bayagi
ugras verdigimiz
"other" component'ina doner.

Baris'in daha once dikkat cektigi bir nokta olarak: ben install
programming.libs dedigim zaman bu
herhangi bir anlam arz edecek mi? ben emerge programming.libs deyine
mantikli bir is olacak mi?
Yani sistemime yeni bir paket eklenmis olacak mi, yoksa alacali bulacali
bir suru paket mi gelecek?

Bu baglamda ben programming component'ini istiyorum, orada bir
cozum getirmeye calismaliyim. Muhtemelen "libs" kategorisini eritmek
iyi bir fikir olabilir. En hosuma gitmeyen sey oydu zaten ama daha iyi
bir cozum bulamamistim :(

Bir daha animsatayim bosuna "library" diye bir kategori tag'imiz yok. O
component'i yaptigimizda daha kategorilere karar vermemistik.

Saygilar,

--
Eray