[Gelistirici] comar / dcop

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
12 Mar 2006 Paz 00:19:04 EET

Cuma 10 Mart 2006 21:31 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Hali hazırda ağ durumumuzun bilgisini zaten çomar'dan alabiliyoruz, acaba
> diyorum üzerine bir dcop class'ı geçirsek ve networkstatus'e register
> etsek? Ya da hazır dbus çalışıyor iken bu dbus yöntemini mi şeçsek ya da
> böyle birşey ile uğraşmasak mı?
>
> Benim şahsi fikrim hızlı bir şekilde comar'ın bazı fonksiyonlarını dbus'a
> export etmek, kdepim/networkstatus'e dbus eklemek (yaması SUSE'de mevcut)
> ve sistemin gerisinin de erişebilmesini sağlamak.

FOSDEM-2006 sunumlarını izlerken bir anda kafamda bir ampül yandı :), dün gece
bu e-postayı attıktan sonra çomar'a ufak bir dbus interface'i yazdım, fakat
dbus'ın çomardan çönce başlaması gereği ya da çomar'ın dbus interface
bölümünü açmayı ertelemesi ve dbus başlayınca başlatması gereği şu anda
aklıma geldi. ( ben demelerimi sistem boot ettikten sonra yaptığım için
problem olmuyordu tabi :) )

Biraz daha düşündükten sonra bu işi sanırım çomard içinde yapmaktansa (ki
gerçekten çok low-level yapmak durumda kalacağız) devamlı çalışacak ve comard
ile iletişimde olan bir ikinci uygulamada (python yada c/c++ bindingleri
sayesinde çok daha kolay yazılacak), ki kaptan trayde gözüme çok hoş
görünüyor :P, yapmak çok daha verimli/mantıklı olacak diye karar verdim,
arada dbus'ın c apisini öğrendim işte o oldu...

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/