[Gelistirici] Pisi-kga'nın yetersiz sabit disk alanı olduğunda davranışı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
3 Mar 2006 Cum 00:25:28 EET

Thu, 02 Mar 2006 16:17:07 +0200, Görkem Çetin <gorkem at uludag.org.tr> :

> 1. Pisi-kga, sabit diskin dolmaya başladığını haber vermeli mi?
> (sanırım burada herkes hemfikir)
> 2. Eğer sabit disk doluyorsa, önbellek dizinindeki paketleri silmek
> için bir uyarı penceresi çıkartıp kullanıcıyı bilgilendirmeli mi?
> (bence uygun, ancak emin olamıyorum)
> Öneriler? Fikirler?
Saniyorum tek hemfikir olmayan ben olacagim :-).

Sabit disk dolmaya baslarsa diye yazilimlarin tek tek disk bos mu diye
kontrol etmeleri mantikli gelmiyor bana. Illa bu tip on uyari sistemi
olacaksa, sistem genelinde olmasi mantikli degil mi?

Yani disk dolulugunu genel olarak kontrol eden bir programcik olur, %n'e
ulastigi zaman doluluk orani, bir uyari cikartir kullanicinin karsisina.

Temizletme islemini de otomatik gerceklestirmek istiyorsak, temizleme
sihirbazini cagirir, o da Pardus'un genelde gecici dosya tuttugu
dizinlerde temizlik yapar (/var/cache, /tmp, vs vs).

Fazla Windows vari oldu farkindayim ama tek tek her yazilimin yapmasi
isi bana biraz kirli bir cozum gibi gozuktu.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693