[Gelistirici] Pardus 1.1 için düşünceler....

Barış Metin baris at uludag.org.tr
2 Mar 2006 Per 00:51:24 EET

Perşembe 2 Mart 2006 00:21 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Perşembe 2 Mart 2006 00:18 tarihinde, Ali Işıngör şunları yazmıştı:

> Düzlemde daha önce anlaşmıştık zaten, listeden sadece yapılması gerekenler
> seçilecek ve zaman/insan gücü uygun olursa yapılacak. O liste bir vaatler
> listesi ya da %100 olacaklar listesi değil ama kendi adıma bayağı faydalı
> önerilerin çıktığını ve bir çoğunun benim aklıma 10 sene düşünsem
> gelmeyeceğini (kaffeine'e turksat listesini eklemek gibi) de belirtmek
> isterim.
>
> Evet liste çok fazla şey barındırıyor ama o listeden %10, %20 gibi birşeyin
> [...]

Çağlar güzel yazmış. Ben de yaklaşık aynı şeyleri yazacaktım. Liste'nin bir
kısmı da, daha ilerideki sürümlerde yapılması için hata/istek raporu olarak
girilecektir diye tahmin ediyorum.

Ek olarak, bu liste ile genel olarak mevcut kullanıcılarımızın neler
istediğini görebiliyoruz. Biliyorum, her tasarım kitabında yazar, kullanıcı
çoğu zaman istediğini doğru anlatamaz diye. Fakat uygun miktarda geri
bildirim aldığımızda yumuşak karnımızı fark edebiliriz; en kötü ihtimal ile
bildiğimizi pekiştiririz... Bu liste biraz da buna yarayacak.

Aslına bakarsanız şu anda bile 1.1 için radikal değişiklikler hazırlar
vaziyetteyiz. Alışıldık init sistemini bir kenara bırakıp "müdür" üzerinde
çalışmaya başlamak bunlardan biri... Bunları istiyoruz ama. Örnekten yola
çıkarsak mevcut init sisteminden hiç memnun değiliz (bir kaç nedeni var,
hepsi fazla karışmış olmasından kaynaklanıyor sanırım). Daha iyisini ÇOMAR
ile yapabileceğimizi biliyorduk ve gerçekten iyi çalıştı. Bu yüzden
değiştirmekte çekinmiyoruz.

Hepsinin yanında, 1.1'in 1.0'dan çok daha fazla kullanıcıya ulaşacağı
konusunda bazı öngörülerimiz var. Böyle düşününce de, 1.1'i yalnızca ara
sürüm olarak görmek pek içime sinmiyor açıkcası.

Sonuç olarak, haklısınız. Baştan aşağı bir değişiklik olmayacak 1.1, mümkün
olduğunca iyileştirme içerecek. Listeyi de Çağlar'ın bahsettiği gibi
algılamak gerekiyor. Zaten duyurusunu yaparken de o şekilde duyurmuştuk.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin