[Gelistirici] Pardus 1.1 için düşünceler....

Ali Işıngör isingor at gmail.com
2 Mar 2006 Per 00:18:05 EET

Saygıdeğer Romalılar!

Pardus 1.1 için neler eksik yapılması sayfasına baktığımda, söz konusu Wiki
sayfasındaki öneri ve isteklerin önemli bir kısmının "paket isteği" ya da
2.0, 3.0 hatta ismi lazım değil, kimi dağıtımların 10.0 sürümlerinde dahi
olmayan özellikler olduğunu görüyorum :)...

Belki şimdi yazacaklarım Pardus'un bir anda "bütün dertlere deva olmasını"
bekleyenlerin hoşuna gitmeyecek ama bunun sınırını çok ciddi bir şekilde
koymamız gerektiğini düşünüyorum. Ürünü daha üçüncü ayında sonradan "over
hyped" olacak bir konuma sokmayalım derim.

1.1 sürümü, açıkçası benim için bir takım kod optimizasyonların, bazı güvenlik
güncellemelerinin, ve Uluzilla içinde son iki ay içinde çözülmüş olan 600-700
kadar hatanın 1.1 ISO'su içine konmasından başka bir anlam taşımıyor.

Bence kimse için de taşımamalı... 2,0 hatta 1,5 bile değil; 1,1 güncellemesi
bir hata düzeltme, kod optimizasyonu ve kullanım kolaylığını artıracak küçük
müdahalelerin sürümü olarak kalmalıdır!

Zaten KDE 3.5>3.5.1 geçişi ile OpenOffice'in 2.0.0>2.0.2 güncellemeleri bile
tek başına binlerce düzeltme ve küçük iyileştirmeleri getiriyor. Buna
Gürer'in Müdür'ünü ve Tasma ile Pisi'de yapılacak bazı küçük rötuşları da
eklediğinizde, epey bir ilerleme zaten kendiliğinden önümüze çıkacaktır diye
düşünüyorum.

Bu nedenle 1.1 üzerine geliştiriciler kendi aralarında bir beyin fırtınası
yapacaksa, bu düzlemde kalmamız gerektiğini düşünüyorum.

Böyle bir tartışma başlattığım için üzgünüm. "Düzlemde anlaşırsak" sonraki
tartışmaların da önünü rahatlatırız...

Ne dersiniz?

Ali Işıngör