[Gelistirici] pisi dosya işleri

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
14 Haz 2006 Çar 22:55:32 EEST

Çarşamba 14 Haziran 2006 22:37 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:

> pisi'ye birsey yine ekleyeceksin herhalde her durumda yani? comar'a da
> ekleyeceksin?

Evet pisiye 2 satır, çomarın model.xml'e de 3. Geri kalanı zaten her durumda
yazılacak olan işi yapan kod, boyutu değişmeyecek, sadece yeri pisiden
paketlere kayacak.

> diger durumda sadece bu isin  yapilacagi yer olan atomicoperations.py'e
> code eklenecek (en basit moduler olmayan haliyle) bunun daha basit
> olacagi bariz degil mi?

Hayır değil, bu işlerin bilgisi paketlere ait,böylece mesela python'un yeni
bir sürümünde modüllere başka bir şey yapmak gerektiğinde gidip pisiyle
uğraşmak yada iki değişik sürümü handle edecek kod yazmak gerekmeyecek.

> bu sekilde sert cikmana da gerek yok, proje adina sen karar alabilirsin
> anlamina mi geliyor dedigin?

Kararların nasıl alındığını biliyorsun, pisinin maintainerının Faik olduğunu
da biliyorsun. Böyle fantezilerle oynayıp gerçek sorunları ihmal ettiğin için
bunun böyle olduğunu da biliyorsun. Sert çıkıyorum çünkü bütün bu lagalugayı
sadece Pardus kurmamak için yapıyorsun, şu kritik zlib hatasında bile sisteme
kurup incelemek zahmetine girmediğini unutmadık. Daha bir tane düzgün paket
yapabilmiş değilsin, oradaki sorunları da doğru dürüst bilmiyorsun, ama fikir
sahibi olmaya gelince bini bir para.

Lütfedip ofise gelirsen daha da söyleyeceklerim var.