[Gelistirici] Paket isimlerinin 1.1'den önce sonlandırılması

Koray Löker loker at pardus.org.tr
7 Haz 2006 Çar 16:45:29 EEST

Çarşamba 7 Haziran 2006 16:22 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> En son "insanlarda bir şeyleri kurmak zorunda kalmaları hissi uyanmasın"
> demiştik, ama "bilgi vermeyelim" anlamına gelen bir yazışma olmamıştı.
Ya dediğim gibi ben arada konunun ucunu kaçırdım sanırım... paket yönetici
programda paket/yazılım falan isimlerinden bahsediyorduk, en son pisi ile
görmeyecekler mi? şimdi neyi açıklıyoruz kaçırmışım...

> Yapılacak başka basit işler de var ;-) YALI örneği konusunda haklı
> olabilirsin, ama  "YALI'ya şunların eklenmesi gerekiyor" demenin bence
> hiç bir zararı yok. Bunun için Barış'ı falan beklemeyelim, zira biz
> kendi listemizi oluşturmadan detayları kimseden alamayız.

Ben bu konuda sana katılmıyorum, oraya koyduğumuz sistem yeni gelenlere
kendini tanıtıcı, yeterince bilgi aktaran falan bir biçimde olmazsa nanay
olur...

> * İş tanımı: YALI'da diğer işletim sistemleri için GRUB desteği
> * Yapılacak iş: YALI şu anda Windows'u gördüğü zaman GRUB'a
> bunları ekleyemiyor. Eklenmesi için gereken kod yamalarına
> ihtiyaç var.
> * Gereken deneyim: Python ve genel yazılım geliştirme bilgisi
> * Kod tabanı: svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/yali
> * İlgili kişi (mentor): Barış Metin, baris @ pardus. org. tr
> * İlgili hata girdisi: bugs.pardus.org.tr/3210

Diğer işletim sistemlerinden kasıt diğer linux dağıtımlarıydı, windows'u her
fat/ntfs disk bölümü için birer kere eklemiyor muydu yahu :) (tamam örnek
ama) bunun teknik anlamda hangi fonksiyon/algoritma her ne ile oluyorsa, o
değiştirildiğinde yapılacağını sen biliyor musun? İnsanlara o kadarcık yön
göstermeden oraya TODO koymak iletişim açısından bence sakat bir yöntem.
Doğru bulmadığım, baştan savma görünebilecek bir yaklaşım... Sırf iş olsun
diye oraya madde yazmanın yararı olmaz, zararı olur...

> Yukarıdaki fikirlerine katılmıyorum. İhtiyaçlarımızı net bir şekilde
> belirleyemediğimiz sürece yeni geliştiricileri çekmemiz, akıntıya karşı
> kürek çekmekle eşdeğer olacak. Bir geliştirici olsa idim, herhalde
> web sayfasında bir "yapılacak işler" listesi olmayan bir projeye
> destek ver(e)mezdim.
>
> Peki, bu listeyi ben hazırlayayım istersen?

Yukardaki paragrafta benimle aynı şeyi söylüyorsun, ama kendi önerini kendin
çözemiyorsun gibime geliyor... O yüzden zaten o liste gerçek olsun diyorum,
sırf yazacak şeyimiz olsun diye yazılmış olmasın. Detayları olmadan da biraz
öyle duruyor...

O yüzden sen de yazma, her geliştirici kendi projesiyle ilgili bir şey yazar,
ya da yardım istemez... Ben yardım istemeyene zorla gönüllü bulmam. bu uzun
vadeli bir politika olması gereken konulardan...

--
İyi çalışmalar,
Koray Löker      <--/ http://www.pardus.org.tr /-->